Resultat 1 till 10 av 45

Ämne: Min DM600 får ej kontakt med min DM800

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2014
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    saveinithistory = 1
    är en rad som skall in i oscam.conf.

Låter lite skumt att du kan se Entitlements i TS-panel. Jag har dock aldrig använt TS-panel så jag vet inte hur det fungerar.
    Mitt mål med felsökningen är att kolla ett steg i taget. Det är enda sättet att komma framåt på ett rationellt sätt. Första steget vi måste klura ut är ifall oscam läser ditt kort? Det kan man antingen kolla i loggen eller genom att kolla i Entitlements i webif. Eftersom du kör på en box har du väl ingen logg, därav mitt förslag att kolla i webif. En annan möjlighet kanske kan vara ifall du får loggen på skärmen när du startar oscam från kommandoprompten. Har du möjlighet att kopiera/klistra den outputen i ett inlägg så skulle det vara till stor hjälp.

När vi rett ut ifall oscam läser ditt kort är nästa steg att reda ut varför klienten i så fall inte får några koder? Men, en sak i taget...
    Tyvärr händer något med Telnet (DCC_E2) när jag kör oscam.mips. Prompten kommer inte tillbaka och inga händelser syns på skärmen. Jag får göra exit och gå tillbaka men då finns ju inget kvar. Om jag ger kommandot 'ps' kan jag i alla fall se oscam.mips körs.

Edit
    Upptäckte just att jag kan stoppa "hängningen" med CTRL-C

Jag förstår vad Du menar dåjag kan se vad som händer när jag ger kommandot mgcamd i 600-boxen.
    Senast redigerad av segerx den 2014-07-18 klockan 18:27.

Liknande ämnen

1. [LÖST] dm800 hd se tapar kontakt med router
    Av Karlo i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-15, 18:48
  2. DM800 DVB-C med f-kontakt, klon?
    Av nachochips81 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-28, 16:53
  3. DM600, DM7025 eller DM800
    Av mattheo i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 06:57
  4. DM600-tuner i en DM800
    Av j_runbert i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 17:58
  5. DM600 eller DM800
    Av zappee i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 13:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss