Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Nya allmänna villkor

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Det är Canal Digital som har det, inte Viasat. Viasat kräver att det ska vara deras box.
    Nej, det står i avtalet att man kan få skriftligt godkännande att använda annan box. Men du har alltså fått nej?

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Fråga om hur det går till och vad som gäller skickad till huvudkontoret.... Får se vad de säger om det, vill de inte godkänna mottagaren så blir det nog uppsägning av abonnemanget. Använder ju bara Viasat som ett extra abonnemang ivf. Och för att titta på F1, tänker inte köra dubbla mottagare bara för det.

  3. #3
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Fråga om hur det går till och vad som gäller skickad till huvudkontoret.... Får se vad de säger om det, vill de inte godkänna mottagaren så blir det nog uppsägning av abonnemanget. Använder ju bara Viasat som ett extra abonnemang ivf. Och för att titta på F1, tänker inte köra dubbla mottagare bara för det.
    De skriver det i avtalet bara för att. De utfärdar inga skriftliga tillåtelser och Viasat kör allt muntligt vilket enligt nya lagen inte gäller. Samma gäller Canal Digital.

    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Nej, det står i avtalet att man kan få skriftligt godkännande att använda annan box. Men du har alltså fått nej?
    Ja, jag har fått ett stenhårt nej. Vilket avtal läser du? Jag direktciterade för dig att de kräver att du använder deras boxar.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    De skriver det i avtalet bara för att. De utfärdar inga skriftliga tillåtelser och Viasat kör allt muntligt vilket enligt nya lagen inte gäller. Samma gäller Canal Digital.



    Ja, jag har fått ett stenhårt nej. Vilket avtal läser du? Jag direktciterade för dig att de kräver att du använder deras boxar.
    Avtalet, de allmänna villkoren som de skickade ut. I det står det:
    Vill Du använda en digitalbox som inte är godkänd av Viasat behöver du Viasats skriftliga förtida godkännande.
    Så därför undrar jag på vilka grunder de avslog din ansökan, de måste ju ha nån slags kriterier på vad som är godkänt och inte, eller om det är helt godtyckligt. Men du fick alltså ingen motivering?
    Vi får se vad för slags svar jag får.

    Edit: För att vara tydlig, Viasat vet om att det ligger till på det sättet, tjejen jag pratade med visste om att det stod så i avtalet, men hon kunde inte svara på min fråga, hon sa att hon var tvungen att skicka det vidare till huvudkontoret och att det skulle återkomma till mig.
    Senast redigerad av Claes B den 2014-09-26 klockan 19:52.

  5. #5
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Edit: För att vara tydlig, Viasat vet om att det ligger till på det sättet, tjejen jag pratade med visste om att det stod så i avtalet, men hon kunde inte svara på min fråga, hon sa att hon var tvungen att skicka det vidare till huvudkontoret och att det skulle återkomma till mig.
    Det är precis den linjen de kör. De "vet inte" och så fortsätter karusellen.

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Det är precis den linjen de kör. De "vet inte" och så fortsätter karusellen.
    Ok, så det var efter det du fick ditt nej, eller har du aldrig fått nej?
    Jag förstår inte riktigt, du har fått nej, eller? Men de måste väl ha en orsak, var det din mottagare som var fel, isf. vad har du för mottagare?
    Hur länge har du varit kund och vad för abonnemang har du?
    Eller blev du runtskickad och bara fick ett oklart nej utan motivering? I så fall, ställde du en motfråga och frågade varför eller nöjde du dig bara med ett nej?

  7. #7
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Claes B Visa inlägg
    Ok, så det var efter det du fick ditt nej, eller har du aldrig fått nej?
    Jag förstår inte riktigt, du har fått nej, eller? Men de måste väl ha en orsak, var det din mottagare som var fel, isf. vad har du för mottagare?
    Hur länge har du varit kund och vad för abonnemang har du?
    Eller blev du runtskickad och bara fick ett oklart nej utan motivering? I så fall, ställde du en motfråga och frågade varför eller nöjde du dig bara med ett nej?
    Fick nej på alla håll. Lustiga är att jag inte ens kan använda en Viasat-box då jag har 6 LNB, den har enbart stöd för Thor och Sirius... Motivering, nej de ödslade ingen tid på det. Sa upp abonnemanget av andra orsaker sedan. Hade tidigare varit kund i över 10 år.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 10:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss