Dreamboxen är ju "gömd" om du har router/brandvägg och inte manuellt öppnat upp. Ansluter plex-klienten direkt mot boxen eller går det via plex-servern? Går det via plex-servern gör du ju inget att du kör utan lösen inom ditt lokala nätverk.
Dreamboxen är ju "gömd" om du har router/brandvägg och inte manuellt öppnat upp. Ansluter plex-klienten direkt mot boxen eller går det via plex-servern? Går det via plex-servern gör du ju inget att du kör utan lösen inom ditt lokala nätverk.
Den har jag ju redan provat?
Tog bort portforwarding i routern och alternativet om inloggning på boxen. Nu kan jag via min pc och plex media manager komma åt boxen å kika på valfri kanal (dock toklaggar det / bilden hänger inte med ljudet alls)
Om jag provar på min androidtelefon funkar det inte alls. Står bara "Ett fel uppstod i navigeringen. Det verkar som anslutna servern inte längre är tillgänglig." Å då funkar filmer/serier från datorbiblioteket. Men inte dreamboxen som sagt.. några tips?
jar har container mkv, codec mpeg3 och audiocodec mp3, funkar laggfritt.. däremot har det slutat att fungera i senaste plex appen i android... har en äldre plex på tjejens telefon som det fortfarande fungerar på...