För att göra det enkelt, leta upp en image och installera den tror openatv är den du ska ha. Enkel och bra. Tror att cccam är förinstallerat annars får du dra ner den. Sen konfigurera och färdigt. Låter svårt men är dålig på att förklara
För att göra det enkelt, leta upp en image och installera den tror openatv är den du ska ha. Enkel och bra. Tror att cccam är förinstallerat annars får du dra ner den. Sen konfigurera och färdigt. Låter svårt men är dålig på att förklara
Raspberry Pi /Smargo+ reader
Oscam server
MOVISTAR+ Premium Extra
Canal Digital Familjepaketet
Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E[/h]
Kungligt, tack så mycket för svaret!
Men är du säker på att den kommer att fungera "bra" på boxen? Vill helst inte sitta och formatera den för att ladda upp en ny image hela tiden... Och att ladda upp imagen bör ju nog fungera med FlashFXP, Dreamup eller Dreambox Control Center DCC, va? Via internetkabeln?
läs detta här kan hjälpa
http://www.comhit.net/showthread.php...dreambox+500hd
Flasha den via nätverket med Openatv 4.2 (OBS måste vara versionen för 500HDv2 och inte 500HD!!).
Softcams är borttagna så dessa får du leta upp på nätet. Skicka över .ipk filen till boxens temp katalog. Installera ipk-filen via menyerna, du lär hitta var.
Koppla in boxen med nätverkssladd och håll inne powerknappen på framsidan samtidigt som du startar boxen med reglaget på baksidan. Då får boxen ett ip efter några få sekunder som du sen öppnar i ex firefox. Därifrån kan du sen flasha boxen. Det finns tusentals trådar om detta, bara att söka.
ex http://www.dream-multimedia-tv.de/en...rmware-browser
Okej, tack så mycket. En grej till bara, vad innebär ''To import a new image to the Dreambox, you must have the "2nd stage" Loader
in place and undamaged.''? Det enda jag just nu inte förstår är detta. Akut svar vore nice, har haffat flashandet om jag får svar på min nyställda fråga![]()
om du gör som jag skrev och hamnar rätt som länken visade har du det du behöver. Detta är bootloaderns interface.