Koppla in boxen med nätverkssladd och håll inne powerknappen på framsidan samtidigt som du startar boxen med reglaget på baksidan. Då får boxen ett ip efter några få sekunder som du sen öppnar i ex firefox. Därifrån kan du sen flasha boxen. Det finns tusentals trådar om detta, bara att söka.
ex http://www.dream-multimedia-tv.de/en...rmware-browser
Okej, tack så mycket. En grej till bara, vad innebär ''To import a new image to the Dreambox, you must have the "2nd stage" Loader
in place and undamaged.''? Det enda jag just nu inte förstår är detta. Akut svar vore nice, har haffat flashandet om jag får svar på min nyställda fråga![]()
om du gör som jag skrev och hamnar rätt som länken visade har du det du behöver. Detta är bootloaderns interface.
Jag fick en grön text på skärmen med en massa siffror som ipadress subnet mask osv med svart bakgrund. Jag har klickat och valt min image som slutar med nfi. och klickat på FLASH, den har laddat jäkligt mycket men inte så som att den laddat upp filen... Vad händer, vad ska göras? Akut hjälp pls
Kan ta ett tag det där. Prova med olika webbläsare. Vill minnas att jag fick köra windows och firefox för att det skulle fungera.