Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: pi******rt.nu

pi******rt.nu

På pi******rt.nu så står det att de inte kommer att bli några problem (förmodlingen BS) med alla nya uppdateringar som diverse leverantörer skall göra.
    Är det någon som har mejlat dem och fått svar angående detta.

OBS!!
    Detta är ingen reklam för deras skit sida.
    :evil: :evil:
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.
    Är oftast upptagen dagtid!

Löste detta själv.

De säger att det inte kommer att vara några problem med ComHems byte till Via2 (de nämner inte deras nya avtal med Conax).
    Till Viasat så har de ingen lösning på deras uppgradering till Videoguard men eftersom att Viasat kommer att sända parallellt i något år så kommer de att knäcka Videoguard tills dess.
    Angående Conax så anväder de inte längre MOSC kort utan rena pirat kort.

Allt detta enligt deras info mejl.
    Jag vet ej vad det är för piratkort till Conax de pratar om.
    Det känns också som de tar lite väl stora risker men vad f*n bryr jag mig.
    Skicka gärna meddelande till mig. Både PM och till min e-post så svarar jag så fort jag kan.

Gäst
    De säger att det inte kommer att vara några problem med ComHems byte till Via2 (de nämner inte deras nya avtal med Conax).
    Det är klart att de säger så. Om det istället skulle ha sagt sanningen skulle det kunna låta så här:

Tyvärr, när Comhem byter till Via 2 (eller Conax) så kan vi inte längre erbjuda våra kunder gratis TV. Era investerade pengar är då för alltid förlorade för er, men inte för oss :wink: . Men det tynger inte vårt samvete på pi****.nu, tvärtom! Vår affärside är att tjäna så mycket pengar som det bara går, så länge det går och finner stort nöje i att lura naiva kunder.

/Spock

Jo jo, det fattar ju jag också men folk sa samma sak om Conax för ett tag sedan men kolla nu.
    Jag vet att man inte skall jämföra de olika Conax systemen och Via2 idag med de Conax korten som fanns då. Men endå!
    Det som jag mer är ute efter är hur de skulle göra i så fall.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss