Solo2 har stöd för SatCR, E2 har haft stöd för det ett bra tag nu.
Solo2 har stöd för SatCR, E2 har haft stöd för det ett bra tag nu.
2st Solo2 OpenPli
Duo2 4xS2 OpenPli
Viaplay
TV-avgift
Svarta listan:
1. Undisputed: Glocalnet - 3 försök, 3 misslyckanden.
2. Dreambox-Sweden - garantier är till för att hållas.
Klart
SAT CR fungerar klockrent. CR1 på 1420 (frekvens) och CR2 på 1680 (frekvens). En kabel ner från parabol som splittar i bänken bakom VU+ boxen.
Hej,
Har lite frågor kring detta som kanske du (eller någon annan) kan svara på:
Fungerar LNB:t som en DiSEqC-switch (fast med samma satellit) med två "utgångar" som går i samma kabel, på olika frekvenser?
Om LNB/kabel kopplas till en SatCR-kompatibel mottagare så kan du titta på en kanal och samtidigt spela in på annan transponder?
Fungerar det mot alla satelliter?
Blir det lika stark signalstyrka på båda dessa frekvenser som om det vore en "ren" signal (LNB utan SatCR)?
Man kan säga att ett SatCR LNB fungerar som ett quad-LNB fast istället för att ha fyra olika utgångar så "stackas" alla utgångar ovanpå varandra frekvensmässigt i kabeln. LNB1 skickas på frekvensband1, LNB2 skickas på frekvensband2 o.s.v. I mottagaren ställer man sedan in vilket frekvensband tunern ska lyssna på.
Ja, det fungerar som om du haft två nedledningar till dina olika tuners.
Det borde fungera lika bra på alla satelliter.
Ska bli samma signalstyrka som från ett vanligt LNB.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Inga nackdelar förutom att man måste investera i ny utrustning som klarar tekniken.
Det är inte så mycket frekvenser att hålla rätt på. Det gäller att välja rätt band, ett av fyra. Exakt hur dessa betecknas vet jag inte och det kanske skiljer mellan olika utrustningar. Men man kan ju alltid prova ett band i taget till man får det att fungera.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
1420 och 1680 frekvens måste väljas i inställning (en för varje SAT CR)