joakim95, jo jag upptäckte satellit radio för några år sedan, nu har jag bara Canal Digital, så jag för nöja mig med NKR kanaler och lite annat men ljudet är helt otroligt bra, riktigt fränt att pumpa ut radio på hemmabio systemet. Radio i bilen, usch dåligt ljud. Risken finns dock att DAB+ blir för uselt då man ska pressa in för många kanaler, hoppas dom väljer att bygga flera mux'ar istället så vi får högre bitrate. Sedan är ju ljudet via satellite in FM, utan MPEG2 om jag inte misstar mig.

Jag klagade på SR förut, men hörde aldrig något från dem, helt sjukt att man inte kan pumpa ut alla radiokanaler i sverige via satellit också. Det går ju att lyssna via nätet, men det blir störningar, ibland bryts sändningarna osv. Det slipper man på satellit, dessutom kan man ju som viasat har (hade) kryptera radiokanalerna om man inte vill att folk ska lyssna gratis. Inte helt fel kunna lyssna på t.ex. bandit om man bor ute i vildmarken utan någon kommunikation.

Grejen är ju att Norge, Finland och Danmark sänder via satellit, men INTE Sverige. Typiskt.

Förhoppningsvis kommer alla länder välja DAB+ så man slipper problem med olika mottagare bara för att man färdas i ett annat land.