nyburgare, har du problem eller, du låter riktigt arg ? Ta det lite lugnt va, dessutom borde du bättre på ditt språkbruk.

Jag vet inte mer om FM än de flesta andra, och det jag baserar mitt påstående "säkerhetslina i kristider" är för att utredningar och annat, som det skrivits om i tidningar lyfter fram detta som ett skäl, typ, myndigheten för beredskap, eller vad dom heter. Vad DOM i sin tur baserar detta på, och vad dom anser är viktigt, de får ju myndigheten svara på. Jag är varken för eller emot, utan NEUTRAL. Personligen skulle jag föredra radio, t.ex. DAB+ men det har ju historiskt sett varit en hel del problem, om tekniken är mogen att införa eller inte, det kan inte jag svara på.

Rakel, kryptorum, komradio är, som jag uppfattar det, inget som det har skrivits om tidigare i tråden, och inget jag vet något om, annat än att Rakel har varit omtalat i media, men vad dom skrev, negativt, positivt osv, eller vad informationen handlade om. Vet jag inte, lästa aldrig något om det då jag inte har något intresse för dom systemen.

Radio i tunnelbanan är något som jag skulle önska, tror inte det finns (åker mycket sällan tunnelbana), men problemet är ju att många mobiltelefoner inte har radio numera, så jag antar det inte är aktuellt att satsa på. Kanske blir ändring på det om vi får någon form av digitalradio i framtiden.