MrPotatoHead, jo visst, jag har inte heller hört något från officiellt håll att man vill använda internet radio för att ersätta FM, eller sända via andra tekniker, tror det mest är media som vill det, samt annat löst folk. Det kan ju ändå inte vara så dyrt att bygga ut radio nätet och flytta över till DAB+ (eller bättre teknik).
Däremot undrar jag, varför skulle täckningen bli sämre ? är det som det var med digital-TV att man måste då bygga massvis med fler master för att bibehålla täckningen, för att man då inte kan köra lika hög effekt eller varför är det så ?
Rent störningsmässigt, det jag syftade på var ju att själva överföringen oftast inte drabbas av problem, utan det är mottagande sidan eller sändande sidan där det strular, samma sak mer satellit. Vem minns inte när Comhems huvudcentral dök och miljoner blev utan TV under lång tid. Det kan iofs hände ändå, men det sker ju att folk blir utan mottagning pga kablar som grävs av osv.
Det trevliga idag, när det gäller internet är ju att man oftast kan köra via mobilen, så man har ett backupsystem som oftast fungerar när det andra ligger nere.