Samarbetet mellan tunern och LNB är rätt komplicerat och jag har beskrivit lite av det i denna wiki:
http://www.comhit.net/showthread.php...iseqC-switchar
som du kan läsa om du vill förkovra dig lite.
Den är skriven bara med tanke på den gamla tekniken, d.v.s. före Unicable/SatCR. Men den förklarar vad ett "Universal-LNB" är.
Det man gör med SatCR är att man stackar utsignalen från fyra LNB ovanpå varandra frekvensmässigt i kabeln. Jag har svårt att tänka mig att en SatCR frekvens skulle stämma så exakt med frekvensbandet som kommer från ett universal-LNB att man skulle kunna få bild från ett SatCR-LNB med boxen inställd på universal-LNB. I så fall hade man ju inte behövt någon Legacy-utgång... Legacy-utgången är just till för att man ska kunna ansluta gammal utrustning som inte klarar att prata SatCR.
Om du fick bild på Solo2 boxen med LNB-inställningarna på Universal-LNB och du kunde växla mellan olika kanaler? I så fall vågar jag nästan ta gift på att kabeln måste vara ansluten i Legacy-utgången på LNB!
Men som sagt, jag kan ev. ha fel för jag har aldrig använt SatCR grejor själv. Det jag läst om teorin säger mig dock att det borde vara som jag tror...![]()