Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Tele2 tas över av Bredbandsbolaget

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    micklarn, ja just det, så var det.

http://tele2tv.blogspot.se/2014/05/b...formation.html

Till slut dumpade Tele2 sin konstiga TV-verksamhet till någon annan. Har för mig Comhem eller ville köpa det tidigare men det blev stop för den affären, sedan tror jag inte dom hade så många kunder runt 200000 eller något sådant totalt, som hade kabel-TV via deras nät. Men det är inte så långt kvar. Om det nu stämmer att allt blir klart till Maj 2015.

Tursamt nog har jag alltid tittat på analog TV via parabol länge, och när det lades ner, blev det digitalt via Canal Digital. Usch för kabel-TV samt boxer, eller IPTV för den delen, deras ständiga mekande med kanaler hit och dit, ominstallationer av boxar, förändringar. Man blir så jävla trött på allt det det, låt det vara, så kunder kan titta i lugn och ro. Etablerade kunder skiter i alla era jävla kampanjer osv vi vill inte bli störda, fattar ni inte det. Canal Digital är ju guld värt, funkar bra, och jag kan titta på TV utan att behöva bry mig. Ibland får man installera om boxen pga nya kanaler och så men ändå. Det är ju INGET jämfört med allt annat.

Visst kostar det mer via parabol men "FETT" värt extra pengar, köpa sig fri från allt skit som finns på annat håll.

Tror många andra instämmer här också.

Däremot tror jag det kanske blir svårt hitta någon annan som varit med om flytten här på forumet, men kanske någon svarar ?
    Senast redigerad av DennisOlof den 2015-01-28 klockan 14:59.

Liknande ämnen

1. VIASAT Bredbandsbolaget
    Av jhunden i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 17:35
  2. Bredbandsbolaget
    Av folke i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 12:27
  3. Bredbands tv via bredbandsbolaget
    Av Evex i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 11:44
  4. Bredbandsbolaget + Viasat ?
    Av D-Dozer i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-01-22, 08:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss