Du har redan listat mycket så jag vet inte vad jag skall tillägga. Har en TIVIAR alpha plus som jag är väldigt nöjd med. Kör med originalFW.
Du har redan listat mycket så jag vet inte vad jag skall tillägga. Har en TIVIAR alpha plus som jag är väldigt nöjd med. Kör med originalFW.
Vad intressant. Hur är den jämfört med ex VU+Duo2 alternativt CD svarta ADB box? Ett vet jag att den kan hantera andra satelliter men är den snabb och stabil med snygga gränssnitt? Den är väl tyvärr inte godkänd av CD och frågan är om den blir det och därmed är framtidsäker? Har hört att pairing fungerar på de två HD sportkanalerna med CI modul som har CI+.
Senast redigerad av perahl1 den 2015-02-08 klockan 22:35.
Tiviar Alpfa Plus med OpenATV, Open ViX samt VU+ Solo 4K med VU+ image
Har inte provat de boxarna. Kör med den inbyggda CONAX-läsaren, alltså inget CI+. Snygga menyer är väl upp till betraktaren och väldigt relativt; jag tycker att de är tillräckligt snygga. Min box är stabil och reagerar snabbt på kommandon. Innan jag flyttade körde jag DISEqC 1.1 med tio satelliter och markbundet och kabel. Inga problem att växla mellan satelliter, satelliter till markbundet till kabel eller mellan HD och SD. Det finns folk som klagar på mottagaren; har ingen aning hur många eller vad de har gjort med mottagaren innan de klagar. Läs på TIVIAR-forumet (mytiviar.se)
Låter som boxen är värd att prova och borde vara ett tryggare val än Enigma2 boxar men vem vet.
Vad vill du kunna göra med din mottagare?
Vill kunna göra mer än ex CD boxar och ex kunna använda flera satelliter iom jag har 7 st QUAD LNB på en T90. Jag vill kunna spela in filmer och lagra på en separat NAS disk och kunna använda Enigma2 filmer som är inspelade. Att ha inbyggd HDD större än 2TB vore ju bra. Det ska vara lätt att hitta i kanallistor och ha favoriter och ha snygga skins mm. Mao lätt att använda (även för frun) men ändå estetiska snygga pedagogiska menyer. En nackdel ang frontdisplay är att det inte finns klocka och kanalnummer mm likt Dream.
Tiviar: Spelar in och (helst) upp TS-filmer. Spara på NAS borde inte vara så svårt att få till. Jag spelar in på intern hårddisk och för över till NAS. Kanallistor fixas enklast externt med medföljande program (windows). Skin finns det nog inga ännu; menyerna är ok. Skärmen visar programnamn (TV4, SVT1 och så vidare) och klocka när mottagaren är avstängd. EPG är den svagaste punkten ännu. Bara nästa program, men förhoppningsvis fixas det till vid en FW-uppdatering.