Hmmmm
www.kop_en_ny_box.nu
Hmmmm
www.kop_en_ny_box.nu
Har du provat med en äldre version av DreamUp? Och har du kryssat bort rutan "Use network" i dreamup innan du börjar flasha?
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
japp har testat en massa dreamup från förr fram tiil senaste med samma resultat. och med datorer från xp till win 8 . mycket skumt den läser in flashfilen i boxen sen när den ska skriva in den i minnet stannar den och när jag startar om den så är det den gamla gemini som startar
box type: DM500HD
Calculating checksum
Uploading file to box
box is flashing from its memory
sen stannar det och händer inget mer ?
Senast redigerad av bengus den 2015-02-08 klockan 08:56.
Det kanske är så att du behöver flasha med en 32 bitars dator om din box är äldre. Jag har haft de problemet tidigare med en box.
Bara en tanke, kan vara värt ett försök.
Jag har samma problem med min gamla 500HD, nätverket är paj och tydligen kan man inte få den att fungera med nån wifi dongel heller via mini usb porten. så det är väl bara att slänga skräpet då..![]()
Funkar det ej med nollmodemkabel?
nej det finns ju ingen serieport på den . bara en mini usb serviceport
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44
Hmmmm.
@_com_bort_
Har nätverksporten på en DM500HD gått sönder så är boxen oanvändbar, då du inte kan använda miniusb till ex. en wifi dongel. Alltså -> köp en ny box. Så svaret var konstruktivt. Jag har 4-5 DM500HD på hyllan från kompisar med trasiga nätverksportar, bara att kasta bort.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Nja, så är det inte
a) flashbackup om du har tillgång till en till box, om nu dreamup och kortläsare fungerar.
b) http://www.chargeconverter.com/store/dm500usb + flashbackup = wifi-dongel