Avseende stream/transcode så är det inge krav på standby, så länge du har lediga tuners eller då samma transponder.
Avseende stream/transcode så är det inge krav på standby, så länge du har lediga tuners eller då samma transponder.
Har testat lite mera nu och har kommit fram till följande:
Med Solo2'n (masterboxen) i standby fungerar alla kanaler på DM800HD'n (klientboxen)
Med Solo2'n igång fungerar de kanaler som ligger på samma transponder.
Jag har bara en tuner i Solo2'n inkopplad med kabel, skulle det hjälpa att koppla in även tuner #2 ?
Lider av samma sak här. Har Vu+ Zero som master och försöker få bild på min gamla 800HD som jag har som klient. Kanallistan får jag fram men då jag ska se så kommer det "ingen data på transponder! (Timeout vid läsning av PAT)
Vu+ Duo2 | Vu+ Zero | TRIAX Unique dish 19.2e, 13e, 5e, 0.8w
Hur ser service entry:t ut då för den kanalen när du får PAT-fel ????? tex för tv1cd
typ öppna bouquetten med editor
Jag är ganska nybörjare med linux så jag förstår inte riktit hur du menar, men när jag går in på webif och kanallistan och trycker igång en stream öppnas vlc men ingen stream går igång?! Så det verkar som det är nåt problem med att streama :/ var felet är har jag ingen aning, har sökt runt en hel del nu. Jag kör på Openpli 4.0 2015-02-23
Vu+ Duo2 | Vu+ Zero | TRIAX Unique dish 19.2e, 13e, 5e, 0.8w