Det gällde ju dock inte bara TV, utan även mediauppspelning, vilket iaf jag inte tycker enigma-baserade boxar är särskilt bra på.
Då kan du inte ha läst vad tillägget gör.
Kodi behöver inget serverstöd, men tillägg finns för att ansluta till Plex-databaser, som Plexbmc t.ex. Plex är ett server-/klientsystem baserat på Kodi, där klienten är begränsad till vad servern kan erbjuda. Lägger hårdare vikt vid organisering, och har inbyggt stöd för transcoding. Tillägget jag nämnde ovan gör så att servern kan hämta kanaler från en "dreambox" och streama till klienter.
Kan hålla med om att RPi kan se lite oroväckande ut för någon som är ovan vid sådant, men förstår inte riktigt vad du menar med "alla komponenter"? Tanken bakom RPi är delvis att man ska kunna utnyttja saker man redan har hemma, som mobilladdare och SD-kort. Förutom det är det enda du behöver isf en fjärrkontroll och WiFi-dongel. Köper man rätt, vllket är lätt med tanke på hur mycket som skrivs om RPi, stöds sakerna direkt ur boxen.
Ja, både Kodi, Plex och dreambox-streaming fungerar. Inget jag dock använder själv. Vill du ha en ska du välja en vanlig/känd/populär, så är det lättare att få hjälp och garanterar längre (inofficiellt) stöd/uppdateringar.