Om ni har tips på användbara plugins (letar främst på något sätt att fixa till datum och klockan) så tar jag tacksam emot dem!
Om ni har tips på användbara plugins (letar främst på något sätt att fixa till datum och klockan) så tar jag tacksam emot dem!
Tycker buggarna i OpenPLi har duggat tätt på sistone. Black Hole byggs direkt från originalmjukvara. Skulle påstå att det är precis lika enkelt som OpenPLi, förutom att softcam måste installeras manuellt. För simpla användare är skillnaderna små.
Vad är problemet?
När jag gör satelittsökning i boxen så hittar jag endast Hotbird 13E och Sirius 4.8E vilket är dem två jag har..men jag har även Thor 0.8w och den finns inte med i listan över sökningar när man går in på system -> scan och ska leta efter satelitter så finns inte thor 0.8w med. Jag gick in till http://satellites-xml.eu/ och ladda ner Thor 0.8W men jag kan inte lägga över den i min tuxbox då den kommer skriva över min gamla. Vet någon vad jag ska göra nu? Det är bara thor 0.8w som jag behöver
Jag har precis fått hem min Duo2 och lagt in OpenPLi så att frun ska känna sig hemma i menyerna. Inga problem alls.
Notice
Upgrade or installation issues are currently reported for the following models:
/.../vupluszero
innebär att man inte bör uppgradera utan lägga in en helt ny image.
? Besvarar du min fråga eller är du inne i fel tråd?
edit: nvm jag blanda ihop användarnamnen
Senast redigerad av repoks den 2015-04-01 klockan 15:32.
Kryssa i alla tre och ladda ner, skriv sedan över din gamla.
Jag vet vad problemet är, och precis som du säger är det inget komplicerat. Men om folk tycker en image blir komplicerad/avancerad för att man måste installera softcam manuellt kan dessa problem anses allvarliga. Och detta är ett i raden av problem OpenPLi haft senaste halvåret.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jodå lnb är redan fixade då de funkade utmärkt på min dm600 jag bytte bara box till vu+ jag har inte rört något annat
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jo jag har gjort det, det funkade med hotbird och sirius, men jag får inte upp något med thor. Tycker att det är konstigt. Jag har thor med c-band och ku-band jag har provat att söka mer båda utan framgång