Kianian, det gör inget om du har 80-100cm det kommer ingen märka, även när man tittar på en bunt paraboler på avstånd, så ser man att några paraboler är lite större men inget som någon kommer klaga på. Mitt förslag är att du satsar på en parabol av hög kvalite och verkningskrad, och sedan satsar på en riktigt bra LNB. Då borde det fungera, kan vara bra också med någon som kan mäta så man maximerar inställningarna.
Så du får så bra mottagning som möjligt, sedan återstår att se om du har mottagning dygnet runt, året runt osv. Det kan skilja beroende på om det är vinter eller inte, regnar, oväder osv. Om man ligger på marginalerna. Men om du kan leva med att du för det mesta har mottagning, då tror jag det kommer fungera. Och med lite flyt så blir det så pass bra att det faktiskt fungerar utan problem. Alternativet är att försöka hitta folk, via internet som tar emot från satelliten som bor nära dig eller i alla fall inte för långt bort och kolla med dom vilken storlek dom har, hur mottagningen fungerar osv. Jag antar du inte vill använda större parabol än nödvändigt och då kan det bli lite knepigt.
http://www.lyngsat-maps.com/maps/ew3a_eurb.html
Ser ut som det borde funka med en parabol på runt 100cm och bra kvalite samt LNB.
Om det är just den satelliten och "beamen" du ska ta emot.