TBS har många bra kort med eller utan CA-gränssnitt, som dessutom har stöd i både Windows och Linux.
TBS har många bra kort med eller utan CA-gränssnitt, som dessutom har stöd i både Windows och Linux.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
rolrn, dom är i stort sett dom bästa anser jag, bra utbud med kort, bra stöd för olika programvara. Och även stöd för CA-modul med kort i, så man kan titta på alla krypterade kanaler utan någon speciell soft-cam eller så.
Dock inget stöd för CI+ ännu och jag vet inte hur det blir med detta framöver vad gäller just kort för PC att titta på TV med, antagligen gillas det inte, eftersom man kan spela in med originalboxar men inte göra något med innehållet. Dom vill ju inte att du ska kunna spela in något och sedan göra vad du vill med materialet.
Något i den här stilen kanske:
http://www.tbsdtv.com/products/tbs66...pcie-card.html
Kan inte se något om CI+ för det kortet, om jag inte missat något.
Det finns inga TV-kort med CI+ gränssnitt, så du kan beställa en TBS6680 om du vill.
Du matar den med en CAM + programkort så är det klart..
Lite beroende på vilken CAM du väljer kommer du att kunna använda båda tuners, annars bara den ena för dekryptering av signalen.
Jag använder själv softcam istället för en CAM, så där sätter jag gränsen själv :-)
EDIT: Såg att TV-kortet hade 2 anslutningar för CA-moduler.
Du behöver då 2st CAM:ar samt 2st programkort om du vill kunna spela in från en kanal samtidigt som du tittar på en annnan.
Blir ganska kostsamt, så du bör kika på SoftCam, som ansluter mot en kortserver (ex. OSCam).
Senast redigerad av rolrn den 2015-04-15 klockan 20:35.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Tack för tipset. De verkar ha en del olika typer av kort.