Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gröngöling behöver hjälp....

Gröngöling behöver hjälp....

Helt grön i det mesta men föröker iaf tyda guiderna och tror mig lyckats att göra en kopia på ett Viasat Guld kort till ett GK med hjälpa av MultiProg, ViaFM och Morphex..... Så till frågorna och hoppas på det bästa :smile:

Hur gör man för att få in t ex Ticket med det copade kortet? Slå in fjärrkoder lr?
    Och om det är fjärrkoder som gäller hur gör jag då? Sitter med en Force 1199S och hittade ingen info om det....

Om org. kortet sägs upp hur blir d mé kopian då? göra om/ hur?

Tack på förhand och hoppas att man inte blir idiot förklarad.......

Gäst
    Din box har troligen möjlihet att ändra fyrsiffrig programkortskod - då kan du remota in koder om du har ett GK format som stödjer det, tex Geo34.

Kolla på GK koderna: prefix + 8st andra fyrsiffriga koder, alltså 9x4 siffror..

Sägs ditt abonnemang upp slocknar det snart, om inte Viasat glömmer bort dig... Då blir det att finna nya nycklar eller leva med remote på allt.

/Spock

Hmm... fyrsiffrig programkortskod = PIN koden eller?

Vad skiljer de olika GK formaten åt? Hur vet man vilket format man har?

Hur som helst så gick kopieringen snett, funkar inte alls.... nån som har koll på vad man gjort galet? hehe.... känner på mig att det kan vara typ allt... ops: Står bara att jag inte har behörighet att kolla...
    Kanske finns nårra newbie fel man gjort..

Hoppas på ljus i tunneln nån gång....

Ha det!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    1 gånger
    De brukar bli så du har ingen behörighet att se kanalerna tryck exit å vänta de kan ta allt från 2 minuter till någon timme att få kortet att starta stå på tv 1000 vänta när bilden kommer gå till tv 3 vänta samma med ticket om du har fått med allt . Du ska för ett Au kort.
    Nybörjare På allt vadå jag ser ju allt ändå via ticket c+ ...mm

Liknande ämnen

1. Behöver hjälp!
    Av fbk1 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-22, 08:32
  2. Jag behöver hjälp....
    Av Eldkvarn i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 15:40
  3. Behöver hjälp.
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-03-11, 16:40
  4. Behöver hjälp?
    Av skoter i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-12-31, 16:12
  5. Behöver hjälp...
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-08-23, 20:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss