Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
Något schema till Vu+ boxar har jag aldrig lyckats hitta tyvärr. Det mesta jag läst om det felet du drabbats av står i denna tråden:
http://www.vuplus-community.net/boar...12#post-118900
men det kanske du redan har läst?

Jag funderar på om det kan vara så att någon av de andra två kondensatorerna intill C807 också kan ha blivit dålig? Jag har sett att när detta åtgärdas av fabrik så byter de alla tre kondensatorerna som sitter på rad (där C807 är ytterst). Jag tror att alla tre kondensatorerna hör till varsin spänningsregulator så det är ju tänkbart att att någon av de andra två är dålig och att du därför kan ha någon spänning som är dålig, om du nu bara har bytt C807. Det är också så att om C807 är kass så kan andra komponenter gå sönder, någon spänningsregulator bl.a. Jag tror att detta står i tråden så jag rekommenderar dig att läsa hela tråden om du inte redan har gjort det.

På min Duo bytte jag alla tre kondensatorerna för säkerhets skull. Fast jag bytte i förebyggande syfte innan nånting hade hunnit gå sönder.
Ja, det är synd att inte ett schema kan lev från VU.

Som du sa så kan den regulator som är kopplad ihop med C807 fått skador och håller på att säga upp sig.
Regulatorn finns att beställa har jag sett. Lite pyssel att byta den med vanlig kolv blir det.