Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: vu+duo2 krångel !

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    7 gånger
    Alltså: Duo boxen går bra där Duo2 strular, om jag förstått allt rätt?

Kan det vara nån krock mellan tuners i Duo2 som orsakar problemet?
    Samtidigt låter det som ett jordningsproblem när du kopplar bort coax skärmen så fungerar det.

Försök med att
    1.Avinstallera tuner B och testa bara med att köra A tunern till att börja med.
    2.Ta hem en sat.xml fil för Thor0.8W och Astra4.9 från http://satellites-xml.eu/ och gör en ny kanalsökning.
    VUSolo 4K, Open BlackHole 3.0.2 0.8W, 4.8E, 13.0E, 19.2E

Ringo11 alldeles rätt Duo funkar klockrent där Duo2 krånglar, och precis som du skriver att det verkar vara ngt jordningsfel och det började efter att jag uppdaterade boxen ! Så jag vet inte vad som spökar för igår kväll funkade allt i vardagrummet som det skull men i morse var det som vanligt med kanal 5 o 9 Hd
    pxlar och ingen bild.
    Ska försöka med tipsen du skrev men hur gör för att ta hem sat.xml fil för Thor0.8W och Astra4.9 och vart lägger jag in den ?
    via usb ?

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pompe67 Visa inlägg
    Ringo11 alldeles rätt Duo funkar klockrent där Duo2 krånglar, och precis som du skriver att det verkar vara ngt jordningsfel och det började efter att jag uppdaterade boxen ! Så jag vet inte vad som spökar för igår kväll funkade allt i vardagrummet som det skull men i morse var det som vanligt med kanal 5 o 9 Hd
    pxlar och ingen bild.
    Ska försöka med tipsen du skrev men hur gör för att ta hem sat.xml fil för Thor0.8W och Astra4.9 och vart lägger jag in den ?
    via usb ?
    Du markerar Thor 0.8 och Astra 4.9 på den sida som jag länkade till och laddar hem den filen och lägger in den i etc/tuxbox i Duo2 boxen.
    Starta om boxen, avaktivera tuner B, och gör en kanalsökning med tuner A på enbart den transponder som de krånglande kanalerna ligger på.
    Thor 0.8 DVB S2 10778 V 25000 3/4
    Kolla så att den hittar båda kanalerna som krånglar.

ska kolla det ringo11 tack för tipset. Har under kvällen suttit och testat lite stänger jag av tuner a o kör på tuner b så funkar det men inte tvärtom spelar jag in från epg/timer så har jag bild på 5an o 9an hd men kör jag en direktinspelning ingen bild
    Testade att kasta om kablarna bak och då funkar 5an o 9an hd att titta på och att spela in via epg/timer men inte manuellt va fa. är det som spökar ?????

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    7 gånger
    ska kolla det ringo11 tack för tipset. Har under kvällen suttit och testat lite stänger jag av tuner a o kör på tuner b så funkar det men inte tvärtom spelar jag in från epg/timer så har jag bild på 5an o 9an hd men kör jag en direktinspelning ingen bild
    Testade att kasta om kablarna bak och då funkar 5an o 9an hd att titta på och att spela in via epg/timer men inte manuellt va fa. är det som spökar ?????
    Kommunikationen mellan tuner A och B kan vara störd av dålig kontakt i tuner A
    Om garantin gått ut på boxen kan du öppna den och lyfta på Tuner A och sätta tillbaka den ordentligt och skruva fast den i chassiet.
    Ett långskott, men kan vara värt att pröva, om nu garantin gått ut som sagt.

Ja det kan vara värt ett försök ! Men vilka odds är det att det är exakt samma fel på båda boxarna ? Tänkte pröva blackhole idag men jag undrar vart ska Cccam 2.30 ligga vet du ringo11 ?

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Tänkte pröva blackhole idag men jag undrar vart ska Cccam 2.30 ligga vet du ringo11 ?
    Om du tankar ner denna fil från filarkivet: http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1314
    packar upp den och installerar med:
    opkg install cccam-2.3.0_blackhole2_all.ipk
    så hamnar alla filer där de ska vara.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2008
    Tackad
    7 gånger
    Ja det kan vara värt ett försök ! Men vilka odds är det att det är exakt samma fel på båda boxarna ? Tänkte pröva blackhole idag men jag undrar vart ska Cccam 2.30 ligga vet du ringo11 ?
    Jag har missuppfattat dig.
    Oddset för att 2st Duo2 boxar har har samma udda fel finns ju bara inte.
    Felet måste ligga utanför boxarna då vad jag förstår, men samtidigt så går ju Duon på samma externa utrustning (Kablage, Switch och Lnb's) eller hur?

Liknande ämnen

1. Duo2 med max 14.9dB 93%
    Av kungjulle i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-02-11, 21:47
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  4. Wap krångel nu igen?
    Av hakank i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 19:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss