1. De flesta använder det Windows-baserade programmet DreamBoxEdit för att redigera kanallistan. http://www.dream-multimedia-tv.de/bo...threadID=15282 Det kanske finns någon tidigare version i filarkivet också.
Annars tycker jag det går rätt smidigt att redigera med fjärrkontrollen också. Tricket är att trycka på Menu-knappen när du står på en kanal i kanallistan. Då får du upp olika alternativ som att radera, spara till favoritlista m.m.
2. Originalimagen är som regel inte så mycket att ha. Framförallt tillåts inte originalimagen av juridiska/legala skäl att innehålla någon softcam. Alltså möjlighet att använda mjukvara för att läsa programkort och dekoda kanalerna. Därför finns det olika team som jobbar på att förbättra imagen och lägga till div. finesser. Det är en smaksak vilken image man tycker är bäst, min röst faller på BlackHole som är oerhört stabil, innehåller de senaste drivers och har ett otal finesser/features. Om du inte har provat något annat än originalimagen tror jag du blir positivt överraskad om du testar BlackHole eller OpenPLi.
3. Den bästa källan till information är nog faktiskt detta forum. Det har genom åren nog avhandlats allt som är värt att veta. Tyvärr är inte informationen lagrad i någon lättillgänglig struktur men jag kan rekommendera att använda sökvektyget samt läsa de guider och wikis som finns. Sedan går det ju också bra att Googla efter info eller helt enkelt ställa en fråga i forumet om man kör fast.
Hälsningar från en glad 50-talist!![]()

Svara med citat