När jag flyttar runt läsarna på olika usb-portar på pi´n så händer det ibland att canaldigitals kort beter sig likadant. Tror jag formaterar om sd-kortet och gör en clean installation och kollar om det blir bättre.
När jag flyttar runt läsarna på olika usb-portar på pi´n så händer det ibland att canaldigitals kort beter sig likadant. Tror jag formaterar om sd-kortet och gör en clean installation och kollar om det blir bättre.
gjort en helt ny installation men exakt samma resultat. Är det ingen som varit med om det här förut och vet vad man kan göra?
Vad är det för en Raspberry Pi, hur många USB-portar har den?
Har du provat att köra bara med en kortläsare ansluten? D.v.s. ta bort kortläsaren för CD och kommentera ut den ur oscam.server. Startar Viasat-kortet då?
Om du har en äldre Raspberry Pi med bara två USB-portar och en spänningsmatning som börjar bli lite dålig så kanske inte kortläsarna får tillräckligt med ström. Kan vara värt att prova med ett annat spänningsaggregat eller en USB-hub med egen strömmatning och se om det gör skillnad.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Jag har en nyköpt raspberry pi 2. Med fyra usb-portar i. Till kortläsarna kör jag en strömförsörjd usb-hub. Har provat och enbart kört en och samma sak händer då. Ibland händer tog ur strömen ur hubben och satte tillbaka nyss och då blev det samma sak med canaldigitals kort. Har flyttat runt på alla portar men ingen bättring. Har aldrig haft det här problemet tidigare. Kört flera månader förut med båda korten.
Det är svårt att säga vad ditt fel beror på. Strömmatningen till USB-portarna är mycket bättre på nyare Raspberry Pi så du borde inte behöva USB-hubben. Prova att skippa USB-huben för att se om den krånglar. Testa sedan att köra med först en och sedan båda två kortläsarna direkt anslutna till Raspberry Pi. Någon skillnad?
Vad har du för strömmatning till din Raspberry Pi?
Kollade lite närmare på din konfig nu. Du kan också prova att kommentera bort raden
ins7e11 = 15
ur din oscam.server.
Drog ur usb-hubben och satte i en kortläsare med viasatkortet i raspberryn enbart. Och raderade alla readerconfigs och skrev om dom på nytt. Sen hoppade det igång med nya uppdateringar och allt. fattar inget. tog även bort ins7e11 = 15 om det nu hade nåt med det att göra. Har för mig jag haft det innan med men vet inte riktigt. Hoppas den klarar av utan strömförsörjd hub nu bara. Tack för hjälpen iaf. Lättade väldigt mycket nu från mina axlar. Suttit med det här i några dagar nu.