Hej igen alla nyfikna!
Jag har gått till botten med mitt problem och har kunnat minimera antalet troliga orsaker med uteslutningsmetoden, och med experthjälp!
Det kan vara i vissa fall spänningsspikar eller liknande störningar i elnätet, men detta bara då maskiner används, kyl,fys, m.m
Jag köpte en dosa på ELFA för 2000:- som motverkar spikar men utan resultat så detta var inte mitt problem..
Efter rådfrågning på ELFA kom jag i kontakt med en EL-NINJA på ELFAS huvudkontor.. Han svarade ganska fort på mina frågor och kom fram till att det är "Gnist-bildare" som är problemet.. Detta är de typer av el kretsar som genererar en gnista(dvs. elektromagnetisk strålning)..
Tex. On/off switchar, strömbrytare för lampor, m.m..
Dessa sänder ut EM strålning i rummet o går igenom väggar, om man har en antenn som får in en svag signal styrka mätt i dB alltså(inte i kvaliten som visas i boxens meny, detta är missvisande), så blir signalen störd och ger upphov till mosaik, avbrott m.m.
Och tro det eller ej, jag testade att tända en tändare av modern typ med tryck knapp(denna genererar en el-gnista) i rummet och felet uppkommer varje gång...
Så något bot har jag inte ännu, ska testa att sätta ut antennen på Balkongen, så den kommer så långt ifrån el prylar som möjligt..
TACK till alla som har läst min fråga och svarat!!
MVH: Omighty

Svara med citat