Megagrim, det där är inget nytt, det gäller numera för dom flesta leverantörer, även i Europa. Man måste köra med deras boxar för att det ska funka, så då blir det flera boxar om man ska ta emot från flera leverantörer samtidigt och oftast flera kablar till parabolen. Inte så kul men tyvärr en följd av att dom vill få slut på kortdelning, alltså folk som säljer detta över Internet och tjänar pengar på det. Bara en tidsfråga innan detta försvinner i framtiden. Leverantörerna skiter nog i EU och sitt snack om snedvriden konkurrens samt man låser in kunden med boxar.

Jag har den vita boxen och den enda fördelen där är att hårddisken är extern och boxen inte beroende av hårddisken, så går den sönder kan man bara fixa en ny hårddisk. Nackdelen är att man måste ha kabinett där man i "firmware" kan bestämma t.ex. 10min timeout eller liknande. Så när boxen står i standby så snurrar inte hårddisken, för annars går den hela tiden oavsett om boxen är på eller i standby. Dessutom har dom timeshift (timeshit) igång, går inte stänga av, så när hårddisken är inpluggad spelar den hela tiden in, därav kan man inte köra med USB minne eller liknande, tuggas sönder på nolltid.

Jag tycker den vita boxen funkar bra och är 10 gånger bättre än dom äldre svarta sagem boxarna, dom var verkligen riktigt skit.

Jo förresten, inbyggda play funktioner i boxen är också skräp, segt som tusan, enda som funkar OK är om man hyr filmer, bättre använda en dator om man ska nyttja sådant.