Ska fungera, parabolerna kan inte påverka varandra, annat än att det blir större vindfång och vid blåst så kan det ju i sin tur göra att man får störningar. Men får du inte in något alls från 7E ?
Får du signal men inte några kanaler ?
Ska fungera, parabolerna kan inte påverka varandra, annat än att det blir större vindfång och vid blåst så kan det ju i sin tur göra att man får störningar. Men får du inte in något alls från 7E ?
Får du signal men inte några kanaler ?
Hej!
Blir det för svag signal på en del kanaler om du tar in 7Ö på den undre parabolen och har den övre till 5Ö?
En lite dyr lösning är att du byter ut parabolerna mot en Toroidal90 ("T90")-parabol. Jag körde ett tag med 5Ö inställd rätt i hållare på T90an och hade ett av de "nya" LNBerna som inte är så stora fastsatt på 5Ö-LNBn med buntband. Det blev bild på de flesta FTA-kanalerna, men någon gång då och då fick jag peta till LNBt. Du skulle kunna göra tvärtom och ha 7Ö inställt korrekt och sätta fast 5Ö med buntband. 5Ö är riktigt stark på de flesta platser i Sverige och borde ge dig en kraftfull signalkvalitet även om den inte hamnar helt rätt.
Som ni ser på bilden så ser det bra ut på 5E.När jag testar på 7E så är signalen samma fast jag virider till vänster eller höger.Testade att hålla för lnb för att se om signalen försvann den försvann inte.Provade med annan box det vart samma.Jag fattar inte hur den kan få signal när jag håller för lnb.
2015-11-19 19.57.11.jpg2015-11-19 20.14.21.jpg
Du borde kolla dina DISEqC-inställningar. Kolla så att du inte har kopplat annorlunda i switchen eller i inställningarna på boxen.
Signalen på 5E helt rätt men du har ingen signal alls på 7 grader lock måste vara kryssad när signalen är korrekt.
Testa denna frekvens på 7 grader
11491 V 30000