Hmmm.. När jag testade kommer jag inte ihåg att jag aktivt behövde scanna efter kanaler, det gjorde den själv. Jag angav nog bara plats, typ Stockholm, Norrköping etc så scannade den själv. Kan du ange en fil som programmet använder att scanna efter kanaler med?
Kan du scanna efter kanaler med programmet scan i en kommandopromt?
Typ
sudo scan /usr/share/dvb/dvb-t/se-'masten närmast dig' >> channels.conf
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Senast redigerad av bifurkation den 2015-11-17 klockan 23:11. Anledning: Tillägg
Inte borde man behöva ange några speciella värden, hela poängen med att scana är ju att man ska slippa det, däremot kanske man måste ange att man vill söka av DVB-T, att man vill söka i europa eller liknade. Men jag kan ju inget om programvaran ni pratar om, så jag kan ha fel.
Men mycket riktigt, att det står fail, innebär ju att något är fel när man söker, kan du inte prova att bara mata in en kanal manuellt, om du har alla värden som behövs osv, och lägga till den, för att sedan se om tuneing lyckas eller du kan titta på kanalen och testa om allt funkar. Därefter vet man ju att bara man lyckas fixa själva processen där den söker av efter kanaler, funkar det så funkar resten sedan utan problem.
Har problem med att scan status säger "pend" och signal styrka säger "none", har spelat in en video som visar vad jag menar
https://youtu.be/RElgLta8RXw
Är du säker på att du har antennen riktad mot Malmö/Jägersro sändaren?
Alla frekvenserna stämmer inte mellan TVHeadend och verkligheten https://www.teracom.se/Sandarinforma...r/?ft=tv&sid=M
Du borde nog försöka se om det går att söka direkt på de aktuella frekvenserna du ser på Teracoms websida.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
fwa, prova att koppla din TV till antennen eller liknande och sök med den, om inte den kan hitta kanaler så är det uppenbart något fel med antennen eller något annat som gör att den inte kan scana. Tror inte det är något fel utan den bara säger att den inte kan hitta kanalerna som den ska ? eller ?
Har den hittat någon tv adapter? Har för mig att när jag provade för flera år sedan via satellit fick jag skriva in frekvens själv och köra igång sökning. kolla på terrakom att frekvenserna är riktiga.
Dreambox 7020 newcs_1.50 mgcamd_1.28
Har "löst" det nu genom att istället lägga in program kort och kör nu dvb-c stället, för att köra dvb-c så krävdes det att uppdatera kernel som är anpassad till just dvb-c, så nu har man förlorat stödet för dvb-t2 men jag är iaf nöjd
Tack för stödet allihopa![]()
Senast redigerad av Fwa den 2015-11-21 klockan 10:45.