Leatherface, jo det låter mest troligt, att alla specialkanaler, för sport, film osv är dom som pairas. Andra som history HD, discovery HD, TLC HD osv. Jag tror inte leverantörerna har krav på sig längre att dom ska vara kopplade till boxen. Det var väl tidigare dom var nojiga kring detta, men numera är det ju många leverantörer som skickar ut dessa kanaler och priserna är ju inte direkt dyra, så inte tror jag kortdelning är ett problem för dom längre.
Det är snarare filmkanaler, sportkanaler, och att program hamnar på internet från t.ex. USA långt innan dom visas här på TV-kanalerna. Jag vill se fler SD-kanaler försvinna, HD är riktigt fint. Ta bort parallellsändningar och bort med SD om det finns HD, det är på tiden.
maur det finns HDCP stripper att köpa från typ kina, som tar bort HDCP från signalen. Tänkte köpa en sådan och prova själv, ska finnas i alla fall vad jag har läst på nätet så jag tror inte det är fejk, och det är mest intressant för folk med t.ex. slingbox och liknande, som fick problem när vi gick över till HD material. Många boxar har inte annat än HDMI utgång och HDCP för att skydda innehållet. Jag vet inte om det är någon skillnad på att spela in med en box, direkt till en icke krypterad .TS fil eller att cappa med kort från en HDMI utgång om man tar bort HDCP skyddet. Kanske finns någon teknisk skillnad.
Ska bli intressant att se om kanaler bli pairade och om det kommer någon lösning för dreambox att fungera ändå ?

Svara med citat