Hej och tack för svaret!
Jag var faktiskt medveten om den regeln. Risken när man har såna här ämnen där man inte vet om det är relaterat till det ena eller det andra finns ju alltid risken att man missar de hjälpsamma själar som har den nödvändiga kunskapen och viljan att hjälpa till om man råkar välja fel alternativ. Eftersom det i detta fall inte var exakt samma frågor utan lite olika vinklingar (visserligen på samma tema) hoppades jag att jag skulle kunna komma undan utan alltför hårda reprimander.
Sökningsfunktionen har samma problem som på alla andra forum. Är man för specifik får man inga svar (eller riskerar åtminstone att missa "rätt" svar) medan en för generell fråga gör att man drunknar i inlägg som är halvt omöjligt att reda ut. Inte helt lätt att hitta information alla gånger men givetvis gör man ändå ett försök.
Efter att jag skickade in mina inlägg grävde jag runt i min DM-box och upptäckte att satellites.xml-filerna inte verkade helt överens över hur scanningen skulle göras. Det var dock för sent för att jag skulle kunna göra något åt det. Nu ikväll tog jag filen från DM-boxen och kopierade över den till VU-boxen (tillsammans med favoritlistan). Efter en omstart och omscanning verkar det fungera mycket bättre. Jag har iofs inte kollat alla kanalerna än men åtminstone några av de som inte fungerade med den gamla konfigurationen.
Nu återstår att försöka få igång Viasat och så småningom också ordna så att jag kan se på kanalerna via en box i sovrummet också men det är en helt annan historia.![]()