Här är något lite info om CD:s "depositionskort": https://www.canaldigital.se/kundserv...positionskort/
Om det är som det var förr så kostar det typ 800:- att skaffa och sedan får man tillbaka pengarna när man lämnar tillbaka kortet.
Här är något lite info om CD:s "depositionskort": https://www.canaldigital.se/kundserv...positionskort/
Om det är som det var förr så kostar det typ 800:- att skaffa och sedan får man tillbaka pengarna när man lämnar tillbaka kortet.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Viasat skriver:
Canal Digital skriver inget om det, men om det är så att det ska vara särskilda mottagare / parningar eller CA-Moduler för dessa kort så är det ju kört ändåDu kan få tillgång till SVT-kanalerna om du har en parabolantenn och en digitalbox, godkänd av Viasat.![]()
------------------------------------
3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)
Viasat:s lösning kräver en Viasat-box eftersom de öppnar kanalerna m.h.a. av box-id.
CD:s lösning med kort borde funka på vilken Conax-mottagare som helst, t.ex. Dreambox. Om/när CD inför pairing på dessa kanaler kan man bara spekulera om, men jag gissar att det ligger ganska långt bort.
Enklast/bäst utbud på gratis-kanaler får man nog via Boxer.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Testade SCAM och då funkar svt1, svt2 & svt-bk. Dock endast i SD. Men verkar fungera som det ska om än en torftig lösning...
Senast redigerad av jomasat den 2016-01-10 klockan 18:54.
------------------------------------
3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)
fattar inget
är det slut med CS inom hushållet ?
gäller comhem