Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 135

Ämne: Risk för att SBS Discovery's alla kanaler försvinner från CD och BBB på Söndag.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Märkligt att förhandlingarna ska pågå så länge, dom har ju vetat om att kontraktstiden går ut och så släcks kanalerna, brukar man inte sätta lite fart då så man blir klar med förhandlingarna och fixar nytt kontrakt.

Och visst måste dom ha förhandlat innan släckningen också, varför hände det inget. Trodde dom att kanalerna inte skulle släckas, ganska naivt att tro det, när Telia var dom första som drabbades av detta.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Märkligt att förhandlingarna ska pågå så länge, dom har ju vetat om att kontraktstiden går ut och så släcks kanalerna, brukar man inte sätta lite fart då så man blir klar med förhandlingarna och fixar nytt kontrakt.

Och visst måste dom ha förhandlat innan släckningen också, varför hände det inget. Trodde dom att kanalerna inte skulle släckas, ganska naivt att tro det, när Telia var dom första som drabbades av detta.
    Om jag hotar med att släcka dina kanaler och ger dig ett pris för att inte göra det. Kommer du då med ett lägre bud så skulle jag inte känna någon direkt stress över att svara på det budet. För i slutändan har jag kanalerna och du vill ha dom, vilket innebär att du måste betala mig det jag vill för att få dom.
    Ungefär som att man inte svarar på skambuden man får när man lägger ut en bilannons på blocket.

Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Jo vart, i slutändan är det ju dom som äger kanalerna som bestämmer, men skambud får man ju nästan alltid, och pruta försöker ju nästan alltid folk göra. Jag själv skiter i det, jag köper saker jag behöver till priser jag kan tänka mig betala, gör mig inte besvär med resten. Men visst, CD kan ju välja att inte teckna avtal. Det mest intressanta vore ju om det inte blir något avtal och alla dessa kanaler försvinner från satellit i norden, hur ställer sig bolaget till den situationen. Antar att marknaden här inte är så stor men det blir ändå lite märkligt om dom plötsligt inte har någon möjlighet att sända ut kanalerna i norden.

Kanske Telia och andra också hänger på och så blir det krig, då lär dom ju själva få problem för bolaget som äger kanalerna måste ju också tjäna pengar, men om ingen vill köpa deras tjänster, då tvingas man ju anpassa sin produkt. Precis som ingen köper en bil som kostar många gånger mer än vad den faktiskt är värd. Det är ju marknaden som bestämmer, dvs vi som är kunder, då borde dom ju fråga oss, men vi får inget veta. Det här skulle dom såklart ha gjort innan det blev på detta vis, då hade dom ju kunnat undersöka vad kunderna är villiga att betala, behövs det fler kanalpaket pga detta osv.

Men nu är det som det är, jag klagar inte, och bryr mig faktiskt inte om kanalerna är borta eller kommer tillbaka. Jag slötittar ändå bara på TV och följer inga serier, det gör jag med min dator och internet.

Det är nu dock tillåtet att säga upp sitt bundna avtal med Canal Digital med hänvisning till punkt 8 i de allmänna villkoren. Jag gjorde det själv i tisdags och jag har då kvar mitt abonnemang till den 29 februari. Så ni som vill komma ifrån ett bundet abonnemang är det bara att ringa Canal Digital och hänvisa till punkt 8.

Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk

Uppdaterat: Fredag 5/2 kl 10:05
    Nu kan du välja mellan C More Film och C More Sport som ersättning! Våra förhandlingar med Discovery fortsätter och som vi tidigare har sagt så gör vi allt för att kanalerna ska komma tillbaka så snart som möjligt. Vi har både hoppats och trott att konflikten skulle vara löst vid det här laget. Som extra plåster på såren, har vi nu klart att vi kan erbjuda C More Film-paketet för er som önskar dessa kanaler istället för C More Sport-kanalerna, under tiden som Discoverys kanaler saknas. C More Film-paketet är vår premiumprodukt (värde 99 kr/mån) med de senaste säsongerna av de hetaste serierna och bästa filmerna. Du som vill ha kvar C More Sport (värde 390 kr/mån) behöver inte göra något, men du som vill byta till C More Film gör det enkelt via Min Sida på webben.

Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Fast 3mån uppsägning är ju inte något att grina över egentligen, det är ju ganska bra.

Värre är det med bindningstiden när man tecknar nytt, 12mån eller 24mån, är ju lagom kul. Sådant har dom slutat med vad gäller t.ex. bredband och liknande, där har man oftast samma variant, tre månaders bindningstid när man tecknar nytt. Vet inte hur det är med comhem och liknande. Men jag har för mig att just när det gäller TV så är det långa bindningstider när man skaffar sig kanaler osv. Kan man få filmkanalerna numera, trevligt men jag orkar inte bry mig, har titta lite på sportkanalerna men känns inte som den ersättning är något att bry sig om egentligen. Jag vill veta var dom händer och varför det drar ut på tiden så mycket.

Det är väl bara sitta vid ett bord och förhandla, kan ju inte ta mer än en eller två dagar så är det klart, precis som budgivning och liknande vid husköp, vad är konstigheterna liksom ?

Det är ju till slut SBS som bestämmer villkoren eftersom dom äger alla dessa kanaler.

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Tre månaders bindningstid är inte skäligt på ett löpande ab. för en vanlig konsument. Jämför tele-operatörerna som fick backa på detta och numera har endast en månads uppsägningstid.

Viasat och Canal Digital har suttit i en guldsits under många år när de haft närmast monopol på marknaden för TV-kanaler och kunnat diktera priser och villkor som de vill. Nu utsätts de mer och mer för konkurrens från bl.a. IP-TV och då minskar deras tidigare feta vinstmarginaler. Det gäller för dem att anpassa sig till marknaden eller gå under. Det är inte längre de som kan diktera villkoren i den nya världen men det vill de väl inte riktigt inse ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    atomized, VA ? en månad, du skojar inte antar jag.

Har ju såklart dålig koll på detta, men jag minns hur det var tidigare, typ 1år bindning när man skaffade vanlig fast telefon osv. Så du säger att en månad är det som numera gäller, eller i alla fall kortare tid än 6mån är det nästan alltid på dom flesta typer av abonnemang och liknande ?

Jo, visst är det så, Canal Analog, och Viaspratt har levt gott på en monopolmarknad, samma sak med Comhem. Det är ju tack vare fibernäten och dom öppna stadsnäten där man tagit bort monopolet på infrastruktur som gjort att man förhindrat detta. Även om det är kommuner eller andra bolag som äger flera nät, åtminstone är det inte ett totalt monopol som råder och kunderna vill idag ha flera leverantörer och tjänster att välja på. Eller i alla fall till viss del och inte som det var tidigare.

maur, haha, vad elakt. Fast då stämde det som jag också sa, det är 3mån för att bli kvitt allt, så var det tidigare i alla fall. Så man kan säga upp paket också, intressant, då är det alltså smidigt att skaffa sig filmkanaler eller sportkanaler över t.ex. sommaren eller liknande och sedan säga upp det om man inte vill ha kvar kanalerna.

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Fast 3mån uppsägning är ju inte något att grina över egentligen, det är ju ganska bra.

Värre är det med bindningstiden när man tecknar nytt, 12mån eller 24mån, är ju lagom kul. Sådant har dom slutat med vad gäller t.ex. bredband och liknande, där har man oftast samma variant, tre månaders bindningstid när man tecknar nytt. Vet inte hur det är med comhem och liknande. Men jag har för mig att just när det gäller TV så är det långa bindningstider när man skaffar sig kanaler osv. Kan man få filmkanalerna numera, trevligt men jag orkar inte bry mig, har titta lite på sportkanalerna men känns inte som den ersättning är något att bry sig om egentligen. Jag vill veta var dom händer och varför det drar ut på tiden så mycket.

Det är väl bara sitta vid ett bord och förhandla, kan ju inte ta mer än en eller två dagar så är det klart, precis som budgivning och liknande vid husköp, vad är konstigheterna liksom ?

Det är ju till slut SBS som bestämmer villkoren eftersom dom äger alla dessa kanaler.
    Okej, så det tycker du att det inte är, inget att gnälla över, ganska bra, det låter ju som att det har funnits dom med längre alternativ då?

Ja det håller jag med om att det är, varför ens ha bindningstid överhuvudtaget? Nä, det är ingen ersättning och speciellt inte för mig eftersom jag inte gillar sport, men det verkar dom att skita i... Men känner du att det är okej att du får betala lika mycket nu som innan dessa tolv kanaler försvann?

Ja det är det ju och jag tycker att det är förjävligt att dom inte talar om vad det hela handlar om, mer än att det är SBS som vill höja priserna som dom påstår är högre hos andra, ja kanske för att dom gav vika vilket jag hoppas att CD och Viasat inte gör, men måste ändå säga att jag inte saknar kanal 5 lika mycket som jag trodde att jag skulle göra... .)

Ja tyvärr är det ju så att dom gör det, men varför sålde dom Kanal 5 då?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2004
    Tackad
    122 gånger
    Det har dom redan sagt att det inte är bara priser utan hur kanalerna ska paketeras med bla. Discovery networks vill ha fler kanaler i basutbud och mindre paket så att alla får en höjning oavsett om dom vill ha kanalerna eller inte.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
    DM8000CC 1TB HDD DVD - OpenPLi
    HTPC: Intel Core i5 2320 8GB 500GB HDD + Kodi
    Epson TW3200, Euroscreen Black Grey 86"
    ESXi med bla Tvheadend Server + HDHomeRun HDHR3-4DC
    Raspberry Pi 4 - LibreELEC
    Revolut https://revolut.com/sv-SE/referral/andreaa5w Vimla https://vimla.se/?202112012015449961 Tibber: https://invite.tibber.com/dc6f62be

Liknande ämnen

1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-06, 08:56
  2. Discovery kanaler canal digital kabel
    Av ruffrider i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 16:20
  3. Discovery mfl kanaler har slutat fungera
    Av dsundelin i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:19
  4. Eurosport och Discovery Mix försvinner...
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 20:58
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 22:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss