openpli4 latest and greatest... men körde med samma box image innan. Skillnaden är istället för plasma TV så kör jag nu LED TV + ny HDMI kabel. Openpli4 borde ju fungera i vått och torrt kan man tycka
openpli4 latest and greatest... men körde med samma box image innan. Skillnaden är istället för plasma TV så kör jag nu LED TV + ny HDMI kabel. Openpli4 borde ju fungera i vått och torrt kan man tycka
testat att byta hdmi kabeln
vrf köpa en ny när du hade en innan? sen är ju philips
en philips (skittv) inte mycket man kan gör med inställingar där
samsung 50ggr bättre ju
Nja den gamla HDMI kabeln sitter nu på min vu+Duo2 och TV var ett spontan inköp jag gjordeAnnars har vi sen tidigare bara Panasonic skärmar.
Men visst kan testa byta HDMI kabel imorgon. Netflix direkt från TV är OK tycker jag.
intällningar i db7020 då det är väl där du ska fixa med
dåligt från db blir dåligt på tv
Ja möjligt att du har rätt men vad skall jag ändra/testa med då ? tycker inte att det går att göra så mycket... Har varit i meny/inställningar/system/A/V inställningar men utan framgång. Bästa fel beskrivningen är väl kanske att de ser ut som att allt pixlar till sig lite...
Men HDMI kabeln skall helt klart bytas som en test.
Finns skivor med testmönster osv som du kan använda för att ställa in en tv optimalt. Har du ett xbox one så vet jag att det finns en kalibrerings guide där. Men man brukar ju stänga av allt "lulllull" och sen justera efter det.
Tex har min philips tv nån inställning som gör tvn mörkare och ljusare om vartannat. Vilket är svin irriterande när man kollar på nått.
Har du ingen annan box, dvd spelare eller dylikt att prova med? Har du bättre bild med annan box men med samma hdmi och inställningar på tvn så är det ju boxen. Lika illa bild så är det ju tvn eller kabeln.
även om du kör en hd kanal ?
är bilden skit då med eller?
om allt pixlar sig så är det mest troligt signalfel
så gå igenom dina anslutningar och signal vart du tar ifrån parabol eller vad?