Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
Hur bra är den som mediaspelare? (Alltså utan att behöva modda den) Tycker att min TIZZ-bird inte är så jätterolig.
Jag testade lite mer med Beelink X2 som mediespelare igår. Detta med den standard Android som är installerad på burken vid leverans.
Jag får säga jag tycker den är bra!

Jag körde medföljande Kodi och det var snabbt och piggt i menyerna inte alls så långsamt som när jag kört Kodi på Raspberry Pi. Den var också kvick på att söka efter filer i nätverket och spelade alla filer jag provade med. Jag har dock inga högre upplösningar än 1080p på de filmer jag provat med. När man valt en film startade den snabbt. På det hela en mycket trevlig Kodi-upplevelse.

Däremot har den medföljande Android (4.4.2 tror jag det är) vissa problem. Youtube-appen fick jag t.ex. inte att fungera. SVT Play verkade dock funka felfritt med den medföljande webläsaren. TV4 Play orkade jag inte testa eftersom den krävde att jag skulle skapa ett konto...

Men på det hela, ska man bara ha en box med Kodi för att spela upp filer man har i nätverket så rullar den som tåget. Har man tänkt att installera en massa Android-appar kanske den inte är det bästa valet.