kaptenmorgan, det ska inte vara några problem. Har man balkong så finns ju fäste att köpa på t.ex. kjell, så man stödjer den mot golv och tak. Det gäller iofs inte i ditt fall.

Mitt tips är att fixa någon form av montering som står stabilt, antingen bygger du det själv eller så köper du det som behövs på byggmarknad, inte speciellt dyrt. Det viktiga är att parabolen står ordentligt fast och inte kan flytta på sig. Montera så nära marken som möjligt och om det går, på en plats där den är skyddad mot vind, t.ex. i rabatten under fönstret eller liknande.
Man kan köpa färdiga betongprylar som man kan gräva ner, rör som man kan fästa parabolen i, det finns massa olika varianter. Tror inte någon kommer klaga på det som bor i området, så länge du gör så mycket du kan för att dölja den så att det inte stör eller ser fult ut, man kan även måla parabolen i en snarlik färg, lätt om det är platsparabol, då syns det ännu mindre.

Det som är bäst, iofs overkill men gör att man kan ha en parabol monterad permanent i marknivå, är att köpa ett lämpligt rör, gräva upp en ganska stor fyrkantig grop, typ 5dm 5dm och 5dm djup, sedan blandar man betong och fyller på med röret på plats. Det gjorde jag åt en person som hade liknande problem som du. Funkade riktigt bra, omöjligt lyfta upp den och parabolen flyttar definitivt inte på sig. Däremot gick det åt många säckar betong, tror det var 15st eller så, skitjobbigt att blanda i en hink även om jag hade en elmotor som blandade. Den syns nästan inte så den målades i samma färg som väggen (gult tegel) och står i rabatten nära väggen. Inte några problem annat än att ungarna var på den i början men sedan lugnade det ner sig och han har fortsatt att titta på parabol.