kapish, bra då var det inget fel på boxen.

Jag tycker du ska skaffa en satbeeper eller enklare signalmätare, om man ofta måste rikta in praboler, t.ex. som du beskriver, med en husvagn så är det
faktiskt ganska bra med en mätare som hjälp. Det är inte så svårt att rikta in en parabol men det kan vara krångligt och besvärligt speciellt om man inte
riktigt vet om det är fri sikt till satelliten, träd kan utgöra hinder osv. Du kanske bör prova lite hemma med parabolen och stativet, träna
lite så blir det nog bra ska du se.

Jag blev bättre på att rikta in min parabol efter att jag gjort det några gånger, pga justering och annat. Så nu när man har lite mer vana så är
det inte så farligt.

Men trots det blir man ändå frustrerad varje gång man håller på med det, pga det är millimeter justeringar som ger effekter när man försöker
optimera mottagningen till max. Att däremot hitta satelliterna är inte så besvärligt. Det man ska göra är att justera lite i sidled och mer i höjdled,
när man hittat rätt i höjdled, justerar man in den och låser ner, sedan är det bara vrida höger och vänster tills man kommer rätt.