Citat Ursprungligen postat av Picanto207 Visa inlägg
Cykelstyre, det verkar som att om jag har Arrisboxen inkopplad utan programkort mot porten på min router som är konfad som min IP-TV port så kan jag köra allt annat på interna nätet. RPI:n har alltså bara ett nätverkskort och jag har endast satt upp UDP strömning och inga sources eller extra routes.
Jag har satt en Asus RT-AC66U som inkommande om det nu spelar någon roll?
Okej då är jag med. Labbade lite med en sådan setup idag, med att tillåta multicast i mitt LAN. Har en annan router dock (Ubiquiti Edgerouter X). Jag fick det hela att fungera i nätverket, så jag kunde köra servern på endast ett nätverkskort. Dock så får jag ett konstigt fenomen på HD-kanalerna. De laddar in som det skall, men de hackar extremt mycket så det är omöjligt att kolla på. Detta var dock endast för HD-kanaler, och inte SD-kanaler. Jag skulle väl gissa att det har någonting att göra med den högre bit rate som HD-kanalerna har (~10 Mbit/s mot ~4-6 Mbit/s för SD). Så fort jag drar igång en HD-kanal så segar hela routern ihop och allting går extremt långsamt. Så fort jag stänger ned streamen så återgår allting till normalt i nätverket.

Känns dock mer som detta har någonting med min router och dess config att göra än någonting annat..

Hur som helst så tror jag att jag återgår till min nuvarande setup där jag kör två nätverkskort, då den är stabil och fungerar bra. Den gör också att jag slipper ha massa multicast-traffik i mitt LAN som känns onödig att ha där, då det ändå bara är min server som behöver ha åtkomst till den trafiken. Har dålig erfarenhet från jobbet med multicast i LAN. Har sett stora nätverk bli mer eller mindre helt utslagna där man kört multicast-strömmar för TV i LAN.