Var ju inte helt gratis heller med en ny tuner såg ja.....
Var ju inte helt gratis heller med en ny tuner såg ja.....
Det behöver inte vara så dyrt för att växla tuner på 800se.
Gå till >> aliexpress.com << och skriv i sökrutan: BCM 4505 - här hittar du många
möjligheter från US $ 19,99 och upp - och det finns frakt includeret - Jag kan se att en tuner
i Sverige kostar Sek.890.00 - US $ 19,99 ger Sek.181,00 - !!! (136,00 DKK)
Jag har köpt flera tuners här och det sista jag fick 17 dagar efter bestälningen, är alltid de billigaste
jag har köpt (jag tror att de är alla samma) de arbetar 100% och med mycket höga SNR-värden.
När du växlar tunern behöver du inte ändra något på din box - det kommer att bli som förut olyckan hände
och den är mycket lätt att montera.
Jag handlar mycket på AliExpress som har et mycket högt servicenivå - och om du registrera dig de senare
inköp bliver mycket enklare - det är fantastiskt vad man kan få av sattilbehør och fantastiska priser-
prova att använda sökrutan.
Senast redigerad av Bosse3050 den 2016-11-01 klockan 09:25.
Har du brug for LNB inn og LNB out så kjöb en ALPS. - jag har selv en ALPS og den gi'r inte bätre
signal end BVM 4505 !!! --ALPS kan du också köbe her men efter hvad jag kan se, kun til
DM800HD och inte til DM800HD se.:
https://www.aliexpress.com/wholesale...ext=alps+tuner
Jeg har en Kina tuner i en af mine 800se og den er 4 år gammel och gi'r stadig super signal.
Der er inte altid at det dyreste er det bäste - jag har set at en dyr och en billig kommer från
samma ställe - jag har 4 800se BOXE- de 3 är cloner och no.4 är org. - de värker helt ens.!!!
Senast redigerad av Bosse3050 den 2016-11-01 klockan 10:11.
Min BOX med ALPS tuner er en DM800 - jeg mener heller ikke at der findes ALPS til 800se.
Har sakset dette fra en annan sat site :
Re: Which tuner is better BCM or the ALPS 801A M?
--------
Quote Originally Posted by Romero View Post
Hi
Thinking of buying a DM800SE clone, but I see it has a BCM tuner rather then the newer ALPS 801A M tuner, now the
suplier says he will swap out the BCM for the ALPS if I want he says there is no difference between them bar
the ALPS has the loop through F connector. Anyway just wondering what which tuner would you guys go for?
Thanks
As far as I am aware there are no Alps tuners for the dm800se,it was for the ordinary dm800 so be careful in
case he's trying to sell you a dm800 instead of the se model,
Unless anybody has anymore info on this I would be careful m8
Du skriver :
Har en alps idag. En in och en ut. Så det är väl lika bra att köpa alps. Rev m ska tydligen vara bättre än dom andra alps rev.
Er du sikker på at det er en 800se ? -- Prova : menu/information/om (about/hardware = ?)