För mig att jag läste i en tråd någonstans här att det fanns ett plugin som kunde styra vilka SIDs som ci+ modulen skulle koda av.
Skulle vilja styra så ci+ modulen bara kodar av golf,hockey och live kanalerna.
Någon som kan hjälpa?
//bbra2000
För mig att jag läste i en tråd någonstans här att det fanns ett plugin som kunde styra vilka SIDs som ci+ modulen skulle koda av.
Skulle vilja styra så ci+ modulen bara kodar av golf,hockey och live kanalerna.
Någon som kan hjälpa?
//bbra2000
Håller på med liknande problem men vill använda CI för boxer med vill inte att cccam skall letas igenom först efter giltig boxer caid provider.
Har i cccam.prio gjort ignore på caid provider på boxer enligt nedan.
1:
cccamPrio.PNG
Du borde kunna hitta caip provider pid för de kanaler som du vill att cccam skall ignorera och lägga i cccam.prio .
Som du kanske ser så kör jag cccam för vissa kanaler och ci för boxer.
Vidare så kommer det upp en ny rad under Softcam / CI när du stoppar in en CI modul i boxen ( dm8000) som heter Common Interface tilldelning se bilder nedan
CInr1.jpg
CInr2.jpg
Cinr3.jpg
CInr4.jpg
Hoppas att detta kan hjälpa till för ditt problem, har själv just börjat rodda i detta och är inte riktigt säker på hur det fungerar ännu.
mvh piphalu
Senast redigerad av piphalu den 2017-01-24 klockan 15:02.
Pluginet heter commoninterfaceassignment (2.7+git14978) och kommer med automatiskt i senaste openpli på dm8000 iaf.
Man tackar för infon!
Ska prova.
Funka kanon på min VU+ DUO2 tack piphalu för infon.
Dock funkar inte ci+ modulen på min Miraclebox Premium ULTRA. jag har bockat i högbitrate på modulen. någon som vet vad som är fel?
ci+_fel.jpg
skulle vilka köra med Miraclebox Premium ULTRA för jag använder hdmi input till min Chromecast
Senast redigerad av bbra2000 den 2017-01-28 klockan 10:43.