Jag har absolut ingen kunskap om sakfrågan här, har inte pysslat med något sådant, så jag kan inte tillföra något i ämnet.
Jag kan hålla med om att denna och alla liknande trådar är ganska meningslösa eftersom det aldrig kommer fram någon information av värde. Den tekniska komplexiteten i dessa frågor överstiger vida förmågan hos den "normala hobbypularen" och de som ev. sitter på kunskaperna eller de tekniska utrustningar som behövs släpper inte gärna någon information ifrån sig. Därför är det enligt min mening lika bra att låta bli att diskutera dessa saker.
Grundläggande på ett forum är att man ska kunna diskutera saker med varandra utan att låta känslorna ta över så att det hela övergår i anklagelser och pajkastning. Det är inte trevligt för någon och det tillför inget i sak.
Jag tycker inte det är rätt att radera tråden för det är flera personer som har skrivit i tråden och det är inte säkert att alla vill att den ska raderas. Det vore fel att radera något som någon har skrivit utan att prata med den personen först. Alla som har skrivit i tråden kan själva gå in och radera sina inlägg om så önskas, i så fall har man valt att göra så själv.
Men eftersom diskussionen tycks ha spårat ur och inget i sak verkar komma fram så väljer jag att låsa tråden för nya inlägg!
Som sagt, är det någon som vill radera något man själv har skrivit så går det bra att göra det. Gå bara in på "Redigera inlägg" i så fall.
End of discussion.