Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 281

Ämne: Teknikomläggning Viasat

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Fungerar verkligen barnkanalerna fortfarande för dig?
    Jag har 2st 090f kort, alla barnkanalerna slutade funka på det ena typ 1-2 okt eller så. (barnen tittar mkt) men nu igår upptäckte jag av en slump att de fortfarande funkade på det andra, bytte givetvis kort med barnen, men oj, efter ca 5 min på boomerang så slutade den funka, likadant med cartoon network, sen stängde jag av AU i oscam så att övriga barnkanalerna inte dödades, o de fungerar fortfarande. Lär ju funka fram tills kortet behöver uppdateras (slutet av nov är de flesta tiers aktiva till enl oscam).
    Så tydligen kan detta ställas separat kanal för kanal, dvs att kortet ska kräva hårdare parning än vad en SD box klarar.
    För min del blir det avslut av abot och byte till CD när bindningstiden går ut om jag inte kan använda egna boxar och dessutom ska tvingas köpa 2 nya HD boxar av viasat varav den ena till fullpris eftersom dom bara subventionerar en box (o dessutom kräver förlängning av abot)
    Körde själv med 090F kort parat till en HD mottagare & boxid angivet, då funkade de kanalerna som skulle vara släckta efter 30:e September.
    Dock hade Viasat skickat ut ett nytt kort: Men valde att inte byta till det då jag hade entitlements fram till slutet av November i Oscam, kortet skulle redan ha slutat fungera enl Viasat...
    Men tänkte inte på att blockera EMM i servern, så nu försvann alla Entitlements, hade 92 st & det sjönk ner till 12 om jag minns rätt, så bara TV3 & nått mer fungerade.
    Så nu bytte jag till det nya 0940 kortet, och parade detta med en SD box eftersom det är det enda som fungerar vad jag förstått när jag läst här på forumet. (Testade ej med HD boxen).
    Men fick då bara 75 entitlements efter att ha skickat signal till kortet, och de kanalerna som funkade med 090F gör ej det med 0940. (Alltså de kanalerna som skall vara släckta efter 30:e September).
    Så min teori är att parar du ditt 090F kort med en HD box kommer det fungera, dock med reservation för vad jag skrev här:

Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
    Någon har redan gjort detta?
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    En sak du kommer behöva göra som jag inte sett omnämnt är att du behöver ange boxid för ditt 090F kort i servern.
    Sen är min personliga teori att när man pairar med en HD box då passar Viasat på att skicka ut nya kort.
    För har man pairat har man ju förutsättningarna för att göra det totalt förbjudna: titta på HD kanaler på sin icke av SS godkända box! (Think of the children!!!111ONE)

Sen att man kan titta på HD kanalerna via streaming även att man inte betalar 129:- extra för det via Viasat's egna play tjänst, ja, vad kan man säga...
    Sorry för O.T. kanske skiner det igenom vad jag tycker om detta fina bolag, skulle inte fälla en tår om de gick i konkurs imorgon!

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Undra om omläggningen innebär slutet på kortdelning på Viasats plattform ?

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Tackad
    2 gånger
    ...Så nu bytte jag till det nya 0940 kortet, och parade detta med en SD box eftersom det är det enda som fungerar vad jag förstått när jag läst här på forumet. (Testade ej med HD boxen).
    Men fick då bara 75 entitlements efter att ha skickat signal till kortet, och de kanalerna som funkade med 090F gör ej det med 0940. (Alltså de kanalerna som skall vara släckta efter 30:e September).
    Hade bara ca 50 entitlements kvar nu med kortet parat till SD mottagaren.
    Eftersom jag har de kanalerna via CD också så hade jag inte så mycket att förlora på att para det med en HD mottagare.
    Det fungerade perfekt, har nu 94 entitlements i OSCam r11391 & alla kanaler (förutom HD) funkar fint.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    48 gånger
    hej

jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
    Det som kan hända är ju att de slår på så att kortet kräver "hård parning" på alla kanalerna eftersom det då kommer att vara parat med en mottagare som är kapabel till detta (likadant som 093e och 0940), men jag vet inte. Det troligaste är att de ändå följder tidsschemat, dvs barnkanalerna 1 okt, film och sport vid årsskiftet och resterande kanaler 1mars. Jag tänker inte para mina med HD box förrän datumen är passerade iaf. Sen är det ändå troligt att 090f korten kommer att bytas ut, kanske när hela övergången till mpeg4 är klar (de vill nog inte göra för många ändringar samtidigt, de har tillräckligt många sura kunder redan....

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Tackad
    2 gånger
    hej

En sak du kommer behöva göra som jag inte sett omnämnt är att du behöver ange boxid för ditt 090F kort i servern.
    Sen är min personliga teori att när man pairar med en HD box då passar Viasat på att skicka ut nya kort.
    För har man pairat har man ju förutsättningarna för att göra det totalt förbjudna: titta på HD kanaler på sin icke av SS godkända box! (Think of the children!!!111ONE)

Sen att man kan titta på HD kanalerna via streaming även att man inte betalar 129:- extra för det via Viasat's egna play tjänst, ja, vad kan man säga...
    Sorry för O.T. kanske skiner det igenom vad jag tycker om detta fina bolag, skulle inte fälla en tår om de gick i konkurs imorgon!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    48 gånger

Fast du lär väl behöva ange fler nycklar än bara boxid i din server för att det ska funka, och hur går man tag på dem om man inte har exakt rätt orginalbox?

jo jag tycker nog samma som du om detta företag, kommer att byta till CD när bindningstiden går ut. Inte ens ny hårdvara bjuder dom på trots att det är dom som klyddat o bytt system och den nuvarande SD boxen fick jag när jag tecknade abot.
    Senast redigerad av jippe den 2017-10-10 klockan 22:16.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    48 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det normala är ju att man brukar parallell sända en bra tid efter ett slutdatum för att försäkra sig om att folk inte missat
    att man lägger om och måste fixa nya boxar plus kort eller hur det nu blir.

Omläggningen är bra, på tiden att Viasat också flyttar över så mycket som möjligt till HD för SD kanalernas innehåll
    ser ju inte alls bra ut längre nu när man vant sig vid HD. Dessutom tror jag inte det är kortdelning man är ute efter
    utan man passar helt enkelt på att täppa till dom sista hålen och gör ett ryck mot nyare teknik osv. Dom som
    man verkligen vill komma åt är fuskarna i öst-staterna, kort delar ligor tyvärr. Och då får vi sota för det.
    Det står ingenstans att de kommer att släcka SD sändningarna, de kommer att fortsätta att parallellsända i både SD och HD, fast båda versionerna kommer att använda mpeg4 och därmed kräva HD box och därmed kan de köra hårdare parning av korten.
    Sålänge viasat vill ha 129kr extra i månaden (utöver det man redan betalar för de kanalpaket man valt) så är de tvungna att även sända ut i SD, alla vill ju inte betala extra för HD. Men visst de kanske höjer priset 129kr/mån längre fram och därmed "bjuder på" HD!

Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Jippe, aha ok.

Vi får väl se vad som händer.

Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Det står ingenstans att de kommer att släcka SD sändningarna, de kommer att fortsätta att parallellsända i både SD och HD, fast båda versionerna kommer att använda mpeg4 och därmed kräva HD box och därmed kan de köra hårdare parning av korten.
    Sålänge viasat vill ha 129kr extra i månaden (utöver det man redan betalar för de kanalpaket man valt) så är de tvungna att även sända ut i SD, alla vill ju inte betala extra för HD. Men visst de kanske höjer priset 129kr/mån längre fram och därmed "bjuder på" HD!
    Från Vias hemsida:
    Kan jag ha kvar den gamla sändningstekniken om jag vill?
    Viasat kan tyvärr inte behålla dubbla sändningstekniker utan måste välja en sändningsteknik för varje kanal. För att framtiddssäkra TV-tjänsten har vi valt att följa den globala standarden som dessutom möjliggör plats för fler kanaler på satteliten.

Frågan är om det blir svart i rutan för oss som har korten pairade till en Sd box, den 1/1 (sport/film) respektive 1/3 (resten)...?
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

Hej,

En fråga , fast det är fel forum kanske.
    Om jag går över till canal digital :
    kommer att kunna använda kort direkt i DM som jag gör idag med 09F0 kort? (Oscam,CCCAM)?
    min önskemål är att ha en bra box typ DM och slippa ta med mig kortet till stugan?
    bara det

kan någon svara på en enkel sätt på den här frågan? eller för canal digital också är kört? om jag förtod korrekt de redan kör i MPG4

Liknande ämnen

1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 17:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 13:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 18:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 20:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss