Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 281

Ämne: Teknikomläggning Viasat

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tigerfun Visa inlägg
    Hade bara ca 50 entitlements kvar nu med kortet parat till SD mottagaren.
    Eftersom jag har de kanalerna via CD också så hade jag inte så mycket att förlora på att para det med en HD mottagare.
    Det fungerade perfekt, har nu 94 entitlements i OSCam r11391 & alla kanaler (förutom HD) funkar fint.
    Har för övrigt inte med HD abbonemanget eftersom det kostar 129:- extra i månaden.
    Viasat släppte HD utbudet för kunder som inte betalar de 129:- igår den 23/3 som Leatherface säger ovan.
    Kollade lite bland mina kanaler, alla SD kanaler fungerar fortfarande.
    Men även TV4 HD, Sjuan HD samt TV12 HD.
    Frågan är om man ska våga sig på att skicka en uppdatering till kortet.
    Men tror inte jag gör det, för mina nuvarande entitlements är giltliga ca en månad till.
    Och just nu har ju Formel 1 säsongen börjat, så då finns det nått sevärt i mina ögon på TV:n

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Tackad
    4 gånger
    Hade bara ca 50 entitlements kvar nu med kortet parat till SD mottagaren.
    Eftersom jag har de kanalerna via CD också så hade jag inte så mycket att förlora på att para det med en HD mottagare.
    Det fungerade perfekt, har nu 94 entitlements i OSCam r11391 & alla kanaler (förutom HD) funkar fint.
    provade att paira mitt 093e kort med min HD box.det funkar inte i OScam.

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Tackad
    2 gånger
    Ok, jag skrev det ej men det krävs givetvis boxid för detta angivet i OSCam.
    Men det krävs ju för SD pairingen också så...
    För att sedan få entitlements valde jag att skicka signal.
    Det hade säkert funkat utan men på så vis får man alla direkt smidigt & enkelt.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Tackad
    4 gånger
    Ok, jag skrev det ej men det krävs givetvis boxid för detta angivet i OSCam.
    Men det krävs ju för SD pairingen också så...
    För att sedan få entitlements valde jag att skicka signal.
    Det hade säkert funkat utan men på så vis får man alla direkt smidigt & enkelt.
    funkar tyvärr inte ändå.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    47 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    hej

jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
    Någon har redan gjort detta?
    Det som kan hända är ju att de slår på så att kortet kräver "hård parning" på alla kanalerna eftersom det då kommer att vara parat med en mottagare som är kapabel till detta (likadant som 093e och 0940), men jag vet inte. Det troligaste är att de ändå följder tidsschemat, dvs barnkanalerna 1 okt, film och sport vid årsskiftet och resterande kanaler 1mars. Jag tänker inte para mina med HD box förrän datumen är passerade iaf. Sen är det ändå troligt att 090f korten kommer att bytas ut, kanske när hela övergången till mpeg4 är klar (de vill nog inte göra för många ändringar samtidigt, de har tillräckligt många sura kunder redan....

Medlem
    Reg.datum
    Aug 2013
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    hej

jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
    Någon har redan gjort detta?
    En sak du kommer behöva göra som jag inte sett omnämnt är att du behöver ange boxid för ditt 090F kort i servern.
    Sen är min personliga teori att när man pairar med en HD box då passar Viasat på att skicka ut nya kort.
    För har man pairat har man ju förutsättningarna för att göra det totalt förbjudna: titta på HD kanaler på sin icke av SS godkända box! (Think of the children!!!111ONE)

Sen att man kan titta på HD kanalerna via streaming även att man inte betalar 129:- extra för det via Viasat's egna play tjänst, ja, vad kan man säga...
    Sorry för O.T. kanske skiner det igenom vad jag tycker om detta fina bolag, skulle inte fälla en tår om de gick i konkurs imorgon!

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Tackad
    47 gånger
    En sak du kommer behöva göra som jag inte sett omnämnt är att du behöver ange boxid för ditt 090F kort i servern.
    Sen är min personliga teori att när man pairar med en HD box då passar Viasat på att skicka ut nya kort.
    För har man pairat har man ju förutsättningarna för att göra det totalt förbjudna: titta på HD kanaler på sin icke av SS godkända box! (Think of the children!!!111ONE)

Sen att man kan titta på HD kanalerna via streaming även att man inte betalar 129:- extra för det via Viasat's egna play tjänst, ja, vad kan man säga...
    Sorry för O.T. kanske skiner det igenom vad jag tycker om detta fina bolag, skulle inte fälla en tår om de gick i konkurs imorgon!
    Fast du lär väl behöva ange fler nycklar än bara boxid i din server för att det ska funka, och hur går man tag på dem om man inte har exakt rätt orginalbox?

jo jag tycker nog samma som du om detta företag, kommer att byta till CD när bindningstiden går ut. Inte ens ny hårdvara bjuder dom på trots att det är dom som klyddat o bytt system och den nuvarande SD boxen fick jag när jag tecknade abot.
    Senast redigerad av jippe den 2017-10-10 klockan 21:16.

Liknande ämnen

1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 17:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss