Leatherface, jag har också för mig att det var så. Någon eller några boxar och vissa kort till Viasat, där kunde man via hackat firmware
eller pga någon bugg läsa ut dessa hwkey till korten och på det sättet köra korten via kortdelningssystem osv utan problem.
Men den möjligheten försvinner nog iom byte av boxar och att äldre kort fasas ut, frågan är då om det finns någon icke
publik lösning som "skurkarna" kan använda för att komma över dessa hwkey till kort ändå för att kunna sälja sin kortdelning
via internet och tjäna pengar.
Iofs så finns det ju inget som hindrar att dessa personer kör ett kort per box och sedan säljer kanaler via internet ändå, det
blir inte lika lönsamt då eftersom man måste ha många kort, men har man tillräckligt med kunder går det säkert ändå att
tjäna pengar men det blir inte lika lukrativt.
Antar att en tjänst där man kunde skicka in sitt kort och få dessa hwkeys utlästa skulle kunna löna sig men frågan är om
någon sådan tjänst finns eller om det finns något intresse för det. Återstår att se vad som händer. Jag antar att huvudproblemet
för viasat är skurkarna i öststaterna som pysslar med kortdelning, antar det är värst där och man vill försöka stoppa dessa
personer.

Svara med citat