Newnigma och opendroid.det finns andra image också som du kan enkelt installera cccam.
Här har du openpli också
http://opendreambox.dreamosat.net/in...0rocko)/dm520&
Newnigma och opendroid.det finns andra image också som du kan enkelt installera cccam.
Här har du openpli också
http://opendreambox.dreamosat.net/in...0rocko)/dm520&
Senast redigerad av Ibrahim den 2017-12-13 klockan 19:59.
VU+SOLO 4K
KÖR BÄSTA IPTV
Ta vilken image du känner för och finns inte cccam så kan du tanka ner det här https://linuxsat-support.com/addons2016/ och installera manuellt.
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Deas, har du lust att förklara hur man installerar det manuellt? Jag är med på att man ska lägga över filen (är det enigma2-plugin-extensions-cccam-info_1-3c_all.ipk eller enigma2-plugin-extensions-ecccam-0.2-r0.ipk jag ska ha?) i /tmp på boxen via FTP.
Men sen då? Att jag ska göra installationen via Telnet (väl?) är jag med på, men vilket kommando använder jag? Provade det som Matkoh föreslog i en annan tråd men får då bara felmeddelande att den inte hittar filen.
Yes har lagt filen (cccam.ipk) i katalogen /tmp. Behörighet är ändrat till 755 (har testat 777 med).
Har provat följande:
* Ståendes /tmp skriva opkg install /tmp/cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package /tmp
* Ståendes /tmp skriva opkg install /cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package
* Ståendes /tmp skriva opkg install cccam.ipk ger felmeddelande E: unable to locate package cccam.ipk
E: Couldn't find any package by regex 'cccam.ipk'
Kör Telnet via DCC
Nått jäkla fel gör jag ju uppenbarligen. Men vad?![]()
Den första borde gått bra tycker jag. Men felmeddelandet tyder på att du kanske fått in ett mellanslag för mycket nånstans?
Annars kan du prova att stå i /tmp och skriva:
opkg install ./cccam.ipk
Ett annat alternativ är att lägga filen i /tmp och sedan gå in i boxens menyer och leta reda på "Install plugins" eller liknande och där välja "install from file", typ.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Vilken image använder du, kan du kopiera hela namnet på din cccam.ipk och klistra in här.
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast
Hjälp!! Installerade openpli från länk tidigare i denna tråd (openpli-enigma2-6.0-dm520-20171202120303.rootfs.tar) och fick sedan nedan felmedelande vid installation.
[*] Removing volume 0 from /dev/ubi0
[*] Creating volume 0 on /dev/ubi0 (dreambox-rootfs)
Set volume size to 502697984
Volume ID 0, size 3959 LEBs (502697984 bytes, 479.4 MiB), LEB size 126976 bytes (124.0 KiB), dynamic, name "dreambox-rootfs", alignment 1
[*] Creating ubifs filesystem on /dev/ubi0_0
[*] Mounting '/dev/ubi0_0' to '/mnt'
[*] Extracting '/tmp/5JuBAS' to '/mnt'
[*] Mounting '/dev' to '/mnt/dev'
[*] Mounting '/proc' to '/mnt/proc'
[*] Mounting '/run' to '/mnt/run'
[*] Mounting '/sys' to '/mnt/sys'
[*] Mounting '/tmp' to '/mnt/tmp'
Warning: Could not read CA!
Warning: Please consider updating your rescue loader!
/usr/sbin/librecovery: line 316: stat: command not found
/usr/sbin/librecovery: line 316: [: : integer expression expected
Fatal: Boot image is too big
Fatal: Failed to run dreambox-secondstage.postinst
[*] Unmounting '/mnt/tmp'
[*] Unmounting '/mnt/sys'
[*] Unmounting '/mnt/run'
[*] Unmounting '/mnt/proc'
[*] Unmounting '/mnt/dev'
[*] Unmounting '/mnt'
Vid omstart hänger den sig direkt med röd ledfärg på framsidan. Den får ip adress och jag kan nå den med ftp och putty men kan inte få den i rescue mode igen, se nedan.
echo "rescue" >> /proc/stb/fp/boot_mode
-sh: /proc/stb/fp/boot_mode: No such file or directory
Senast redigerad av sixpackbud den 2018-04-15 klockan 10:13.
Hmmmm.
Men varför ta en antik image ?? Den är ju från 2017. Sök efter en nyare, och glöm OpenPli för Dreambox.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero