Det är väldigt osannolikt att LNB eller kabel skulle orsaka problem med ljudsynk om bilden är bra för övrigt.
Jag skulle provat att göra en fräsch ominstallation av boxen och se om problemen försvann då.
Det är väldigt osannolikt att LNB eller kabel skulle orsaka problem med ljudsynk om bilden är bra för övrigt.
Jag skulle provat att göra en fräsch ominstallation av boxen och se om problemen försvann då.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Luktar codec-problem.
Ljud på SD-kanaler är ofta vanlig mpeg2, medans många HD-kanaler normalt har AAC eller AC-3.
OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.
Tittar på en kanal nu som strulat som fan.
Och nu fungerar den felfritt. Helt plötsligt.kan de fortfarande vara ett codec problem? Har inte ändrat ngteller rört ngt överhuvudtaget. Såg ett tips ja skulle testa nr eftersom de fungerar så avvaktar ja. Men varför kan de helt plötsligt fungera igen?
parabol och lnb och kabel och tjocklek på kabel har heller inget med det att göra och inget med ljudproblem att göra utan
allt hänger på boxen image osv har jobbat med paraboler sen 98
och eventuella kablar mellan box och tv/hemmabio
sen tro inte på allt du läser på nätet heller
Ljudet verkar vara mest före när det är dåligt väder ute. När vädret har varit bra så har ljudet synkat perfekt. Men kan det verkligen bero på väder och vind? Har faktiskt kontrollerat det. Klar himmel perfekt mulet och så vidare bild efter!. Skumt. Eller är paraboler inte helt perfekt inställd?
Gäller det alla kanaler?
Gigablue UHD Quad 4K
VU+ Solo2.
Openpli 8.1
Oscam, Oscam-emu
parabol 90 med motor
parabol 75 fast