Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Openpli 4 Oscam med newcamd

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du har stundtals väldigt långa svarstider typ 5000ms, det är 5 sekunder, och det ger timeout.
    Det är ett tecken på att något är fel men det är svårt att säga exakt vad. Om det fungerar riktigt ska du se ungefär samma svarstider hela tiden, typ 372ms.

    Så nånting är sjukt men svårt att säga vad. Kan ev. vara nätverksstrul, har du någon trådlös nätverksförbindelse eller så?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag godkände dina inlägg som fastnat för moderering. Jag vet inte varför vissa inlägg inte godkänns, det verkar känsligt med URL:er eller långa citat som du hade.

    Om du ska maskera IP-adresser eller annat så är det bättre att skriva xxx så man förstår att det är maskerat hellre än att byta ut uppgifter. Får man fel uppgifter in så är det mycket svårare att komma rätt i felsökningen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag vet inte om alla uppgifter du lämnat i första inlägget är riktiga? Du har varit ambitiös och lämnat mycket information vilket jag uppskattar, men vissa saker ser konstiga ut.

    De filer du kallar "oscam.global" borde i verkligheten heta oscam.conf efter vad jag tror?

    Har du postat hela filerna eller bara vissa avsnitt ur dem?

    Det är som sagt svårt att hjälpa till om man inte får korrekt information.
    Senast redigerad av atomized den 2017-09-14 klockan 22:30.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Innehållet klippte jag in i notepad och knåpade ihop inlägget på jobbet. Tog namnen från minnet självklart är det oscam.conf, oscam.user och oscam.server. Jag har även följt eran guide "OSCam som klient OpenPLi 4.0" sen har jag testat fram o tillbaka. På klienten är de fulla konfigurationen.

    Ja det är konstigt för proxyn(läsaren) uppdatera ju sig okej mot TV1 men interna via dvbapi så börja den haka sig, har uppdaterat oscam nu med senaste revisionen blir samma sak efter några timmar.

    Hittade att man kunde ändra logg level på loggen i oscam. ska testa att köra full debug ikväll.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss