Leatherface, hmm. Så kanske det är, någon hybridlösning. Och nu minns jag att även Tele2 hade lokal mottagning av marksänd digital-TV som dom
skickade ut i sitt nät ifall någon av dom större fiberkablar skulle grävas av, då var tanken att det lokala nätet ändå skull ha någon mottagning av TV
under tiden man reparerade skadan. Kanske är samma sak då för Canal Digital och det är jag som misstagit mig hur det fungerar, hybridlösning.

Så man kan i stort sett säga att BBB som tog över Tele2 Kabel-TV nätet, där finns inga analoga kanaler kvar, men innebär det då att alla
kanaler är digitala och krypterade och man behöver kort samt box.

Sedan stämmer det att Canal Digital Kabel-TV nät fortfarande har analoga kanaler, OM man vill ha det, då behöver man en optisk förstärkare
vilket vi har, kostade bara 25 laxar att köpa in. Men då kan man köra gruppavtal och så får man nästan samma utbud som Comhem har vad
gäller det analoga kanalerna.

Förut undrade jag varför man inte flyttade över detta analoga utbud till DVB-T2 och skickade ut det parallellt i kabel-TV nätet där dom andra
"muxarna" är DVB-C så skulle man slippa kort och allt det där. Men då hittade jag någon tråd eller någon som skrev på Internet för ett tag
sedan att det inte gick att göra så pga det är programbolagen som inte vill det så. Enda logiska förklaringen till varför det analoga utbuden finns kvar.
Nu är ju bilden inte den bästa men det är ganska fint att man kan få typ 1an till 12an, discovery och så för runt 110kr per hushåll per månad.

Här har jag dock CD via parabol, pga jag tröttnade på Boxers ständiga kanalflyttande och en del avbrott i fibernätet då och då, vilket påverkar
IPTV som är det enda som finns att få här, stadsnät. Men på andra stället är det hederlig kabel-TV DVB-C över fibernät som levereras till en
dosa på väggen.

Antar att Tele2s köp av Comhem inte ändrar något, annat än att dom kanske ändrar lite i paket, börjar erbjuda IP-telefoni i kombination med mobiltelefoni
och sådana grejer.