Problemet är nog att de hade alldeles för kort tid mellan att de släppte HD kanalerna till alla kunderna fram tills att de stängde utsändningen av SD kanalerna. Att ge HD till alla kunderna skulle de börjat med redan i oktober 2017, gärna tidigare så att de blev den första förändringen i teknikövergången, då hade dessutom de kunderna som tvingades byta box fått en kvalitetshöjning direkt. Nu väntade de ända till 23/3 med att ge HD, o sen släckte de SD 3/4...
Korten hos "SD-kunderna" hann inte bli uppdaterade med entitlements för HD kanalerna innan de stängde utsändningen av SD kanalerna.
Jag känner några som haft viasat HD länge (orginalboxar) och de hade inga problem alls.
Dessutom har de inte gett nån information om att alla skulle få HD förrän nu nyligen.
Frågan är vad som händer med de kunder som tecknat till HD (för 129kr/mån extra med 24 nya mån bindning på hela abot) nu i år före 23/3, får de någon kompensation eller de ska betala 129kr mer per månad (än en kund utan HD-tillägget) för samma tjänst resten av sin bindningstid? För inte kan de väl höja priset för SD-kunder under bindningstiden?