Tyvärr verkar allt gå via streaming och bredbandsabonnemang bara höjs i pris. Går inte ens förhandla om priset.
Hos Allente har jag dock förhandlat priset rätt nyligen.
För missade göra det förra året och fick 1 mån hög faktura.
Nu var jag ute i riktigt god tid.
Så har det bundet till 2026-09-01
Nu har jag dock nåt paket där båda Eurosport ingår, vissa Tv4 kanaler ingår. Men inte all sport eller film.
V-Film hade ju samma filmer som Viaplay har. Fördelen var dock att man kunde spela in.
Riktigt glad att finnarna bytte system till DVBT-2 så där lär nog inte kanalerna släckas inom nära framtid. Fast man vet inte vad som händer om några år.
En del av mig vill också fimpa all betal tv när jag ändå har de mesta via marknätet.
Svenskar kan jag dock förstå att man tar streaming. T ex Telia har ju ganska fördelaktiga priser på de sättet att tv i princip ingår. Men skulle jag bo i Finland skulle jag 100% nöja mig med 20 dvb kanaler! Lite annat som sagt i Sverige där bara statlig och tv4 tv ingår.
Streaming vill jag inte börja betala. Lite sur på en del av mina släktingar som kör streamad tv i Finland. Idiotism betala för kanalerna som syns gratis via DVB-T2.
Göder även betaltv principen
Dom gör det tydligen för att få inspelningvilken som helst tv klarar av inspelning idag bara man orkar köpa en extern hårddisk eller usb minne.
Själv har jag just DVB för att KUNNA spela in!