kisumisu, tja tidsbrist är ju det stora problemet. Å andra sidan tycker jag streaming har löst detta problem ganska bra numera, sedan är det ju en stor fördel att man med CD abonnemang får tillgång till allt dom har även online. Det är ju som en gigantiskt stor VHS bandspelare som sparar allt även om det inte är för evigt, men det räcker för min del, sedan finns det ju inte något som hindrar dom från att utökar möjligheten att lagra mera saker online.
Jag är mest besviken på att flertalet bra kanaler jag tittade mycket på förut har försvunnit från utbudet. Jag slutade titta på "Svensk" TV för cirka 10år sedan. Har ingen nytta av dom kanalerna, tittar jag på sport är det oftast från Eurosport. Det bästa kanalen för mig var "Discovery World" som körde äldre och nyare saker, och dom hade INGEN reklam. Sedan var det ju TCM som försvann för ett bra tag sedan, synd för jag uppskattade den kanalen även om jag inte tittade så ofta. Jag hoppas att nu när Viasat och CD slår sina påsar ihop så blir det slut på onödiga parallell sändningar och annat som innebär att det blir flera nya kanaler. Eller att vi får tillbaka sådant som försvunnit från utbudet.
Mest irriterande är det att SVT upptar en hel transponder för sina lokal nyheter, dom kunde lika bra lägga alla lokalnyheter efter varandra, hur mycket det nu blir 80min eller så och sänt det varje dag på kunskapskanaler eller något liknande. Då hade det funnits massa plats för andra kanaler men dom ska fortfarande köra med sitt analoga stuk och "klippa" in de lokala sändningarna samtidigt över hela landet. Dessutom nu med SVT play, missar man något är det ju bara kolla i datorn eller telefonen. Man kan ju även fråga sig hur länge dom ska vänta med att flytta över vissa kvarvarande kanaler i marknätet till DVB-T2 standard. Jag tror dom fortfarande sänder med MPEG2 på DVB-T i marknätet.
Sedan hoppas jag att nu när dom går ihop att även Viaplay blir en del av den vanliga streaming tjänst.
Har vi tur får vi flera kanaler, bättre streaming tjänst samt även kanske att vi får in HBO Max som utbud.